kvalle Postat 15 november 2011 Postat 15 november 2011 hej.har hittat ca 7 st små små vita djur som springer runt på insidan av mitt glas..från knappt mm till kanske 1mm just nu idag... tacksam för svar... så man kan göra någe åt saken tidigt...tyvärr får jag dom inte på bild..den som e ca 1mm har 4-5 på vardera sida och 2 längre spröt framtill..som en pyttte liten puttsräka nästan.. Citera
Lasse Postat 15 november 2011 Postat 15 november 2011 Någon typ av kräftdjur troligtvis men svårt att avgöra utan bild eller teckning.. MVH Lasse Citera
stigigemla Postat 15 november 2011 Postat 15 november 2011 Nyttodjur. Håller rent i sten och i viss mån sanden. Sök bilder på Amphipoder så bör du hitta dem. Citera
kvalle Postat 15 november 2011 Författare Postat 15 november 2011 ser nästan ut dom dem...så jä*la svårt att se när dom så små...har en kille som ser ut så ..vissa ser nästan ut som fästingar..asså ren nyfiken het. anemoner och så tåldessa små?? Citera
Mollusken Postat 21 februari 2013 Postat 21 februari 2013 Jag har också såna kryp och dom jag har är ohälsosamt intresserade av min sjögurka så jag har skaffat en boxarräka för att se om jag kan minska antalet av dom. https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?50042-Molluskens-plaskbalja-%28160l%29/page2 Senaste inlägget har en bild på dom när dom är i farten.. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.