Fiffe Postat 16 november 2011 Postat 16 november 2011 Skulle behöva göra en hållare till en filterstrumpa som jag kan ha i min sump.Typ såhär:Problemet är att min sump har en alumniumram och det sticker även ut en flens som man ska kunna lägga täcklglas på.Alla filterhållare jag hittar verkar vara gjorda för ramlösa kar där man bara klämmer hållaren över glaskanten.Någon som har tips på någon enkel konstruktion? Citera
Fiffe Postat 16 november 2011 Författare Postat 16 november 2011 Limma en vinkel på ramen!?Sockan behöver försänkas en bit mot ytan så det inte rinner över kanten på karet när filtret sätter igen.Man skulle kunna skaffa en sådan hållare som är på bilden, skära av den sista 90 gradersböjjen och limma direkt mot alukanten, men det kanske finns nåt annat jätteenkelt sätt som jag inte tänkt på? Citera
Laggeman Postat 16 november 2011 Postat 16 november 2011 Limma en "krok" av plexiglas och häng på kanten så kan du fästa filterhållaren i den sen. Citera
shreek Postat 16 november 2011 Postat 16 november 2011 Skulle behöva göra en hållare till en filterstrumpa som jag kan ha i min sump.Typ såhär:[ATTACH=CONFIG]65998[/ATTACH]Problemet är att min sump har en alumniumram och det sticker även ut en flens som man ska kunna lägga täcklglas på.Alla filterhållare jag hittar verkar vara gjorda för ramlösa kar där man bara klämmer hållaren över glaskanten.Någon som har tips på någon enkel konstruktion?Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 16 november 2011 Postat 16 november 2011 Du kan inte bara hänga "hållaren" på en baffel istället ?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Fiffe Postat 16 november 2011 Författare Postat 16 november 2011 Limma en "krok" av plexiglas och häng på kanten så kan du fästa filterhållaren i den sen.[ATTACH=CONFIG]66000[/ATTACH]Vad rekommenderar du för lim till plexiglas? Funkar det med vanligt superlim? Citera
Fiffe Postat 16 november 2011 Författare Postat 16 november 2011 Du kan inte bara hänga "hållaren" på en baffel istället ?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkJo det hade jag kunnat, men jag ljög lite. Ska ha strumpan i min vattenbytartank, och där har jag ingen baffel. Citera
Sardellen Postat 16 november 2011 Postat 16 november 2011 Varför limma. Värmepistol funkar väl ? Böj och forma Citera
Fiffe Postat 16 november 2011 Författare Postat 16 november 2011 Jag börjar luta åt att skruva en "köpehållare" i en plexiglasskiva som är placerad som ett täckglas. Enklaste ingreppet jag kan komma på Citera
Fiffe Postat 16 november 2011 Författare Postat 16 november 2011 Hur bred är ramen?Är på jobbet nu så kan tyvärr inte kolla. Citera
Slanten Postat 16 november 2011 Postat 16 november 2011 Om du ska limma kan du använda acrifix som hittas hos tex. glasmästaren. Eller så gör du eget lim genom att lösa upp några bitar akryl i aceton över natten i en tätslutande glasburk. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.