_Manne_ Postat 16 mars 2012 Författare Postat 16 mars 2012 Oj, det tog sin lilla tid. Har allt mått bra ändå eller du har haft någon tillfällig skummare?/AndréEn kortare tid så flyttade jag BM från kuben.. Men knappast samma tryck, men det har funkat.. Några skador har tyvärr uppkommit.. Så får jobba på att få det bra igen..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
Andy88 Postat 16 mars 2012 Postat 16 mars 2012 En kortare tid så flyttade jag BM från kuben.. Men knappast samma tryck, men det har funkat.. Några skador har tyvärr uppkommit.. Så får jobba på att få det bra igen..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using TapatalkOkej! Trist att höra. Vill faktiskt inte veta vad som blivit skadat eller dött. Får hoppas på mer positiv framgång nu. /André Citera
_Manne_ Postat 18 mars 2012 Författare Postat 18 mars 2012 Dagens nöje var att byta 100 liter vatten.. Så jag får lite rätt på karet igen.. Skummaren kör på kanon .. Redan blivit ett par cm gegga i koppen.. Suttit o gjort lite sps fraggar idag.. Nu ska dom få växa till sig lite. En del koraller har tagit lite stryk men det är inte mycket att göra åt.. Nu får det förhoppningsvis rulla på ett bra tag utan missöden.Fick skaka loss mitt bio pellets filter då pelletsen hade blivit en stor kaka nästan..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
Adamantis Postat 19 mars 2012 Postat 19 mars 2012 Hallå Manne!Kul med nya karet, ser bra ut. Jag har kommit över en semipro-videokamera och tänkte att jag kunde komma hem till dig för att filma nässeldjur. Behöver lära mig kameran och det kan kanske vara kul för dig att ha lite HD-video på karen. Mvh William Ekeberg Citera
_Manne_ Postat 20 mars 2012 Författare Postat 20 mars 2012 Hallå Manne!Kul med nya karet, ser bra ut. Jag har kommit över en semipro-videokamera och tänkte att jag kunde komma hem till dig för att filma nässeldjur. Behöver lära mig kameran och det kan kanske vara kul för dig att ha lite HD-video på karen. Mvh William EkebergHör av dig när lusten faller..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 9 april 2012 Författare Postat 9 april 2012 Senaste:Varit lite petig nu någon vecka och fått till vettiga värden o obefintlig fosfat / nitrat.. Så nu växer det någerlunda igen..Blandat ny balling idag.. Lite hjälp av Andy för att få till det sista pulvert, så det är dax o köpa hem lite mer kemi igen..Annars händer inte så mycket.. Några sps fraggar har hittat hit, annars får det stå o bara rulla på.. Så det växer till sig..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Andy88 Postat 9 april 2012 Postat 9 april 2012 Tycker det ser bra ut i karet nu så det kan ju inte bli mer än bättre framöver.. /André Citera
_Manne_ Postat 14 april 2012 Författare Postat 14 april 2012 lite bilder får man beKass kamera, så det dröjer tyvärr..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 28 april 2012 Författare Postat 28 april 2012 Senaste:Köpt på mig en revpelare till nu.. Tanken är att byta någon sten i högra bakre hörnet mot pelaren.. Även fått i någon fragg till.. Imorgon blir det ett besök till gemla för att snacka lite salt med stig.. Och fylla upp dom tomma kemiföråden..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
Spindelmannen Postat 28 april 2012 Postat 28 april 2012 Hoppas nu fraggen blir "fet och fin"..... Citera
_Manne_ Postat 29 april 2012 Författare Postat 29 april 2012 Hoppas nu fraggen blir "fet och fin".....Det hoppas jag med.. Vill ju ha dendär tennisbollen igen.. Grym färg under blått så man kan ju inte vara utan den.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 30 april 2012 Författare Postat 30 april 2012 Senaste:Ett besök hos stig resulterade i en liten pistol räka till .. Släppte i den i andra änden av karet.. Då jag vet var den första bor.. Annars blev det inget levande. Salt , kemi , foder blev det desto mer av.. Så nu är förråden återigen fyllda.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Laggeman Postat 30 april 2012 Postat 30 april 2012 Toppen! Har du en fisk eller två till den nya räkan också? Citera
_Manne_ Postat 30 april 2012 Författare Postat 30 april 2012 Toppen! Har du en fisk eller två till den nya räkan också?Blev ingen fisk alls denna gång.. Vet inte om mina befintliga gobys delar på sig eller om jag ska köpa några nya symbios goby's.. Är iaf övertygad om att dom säkerligen hittar varandra så osäker på vad som händer då.. Har en liten fisklista i skallen men varken tillgång i butik alt ekonomin hinner inte riktigt med tankarna..Har ju fortfarande inte köpt två clowner till haddonin, o anemonen verkar trivas(lever) . Haddonin har fått en betydligt trevligare färg nu dom sista veckorna, så det är kul.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Laggeman Postat 30 april 2012 Postat 30 april 2012 Toppen! Får hoppas att du hittar lämpliga inköp i framtiden då. Citera
_Manne_ Postat 30 april 2012 Författare Postat 30 april 2012 Det gör jag med all säkerhet.. Tålamod är ju hobbyns ledord.. Om man nu hade något sådant..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 30 april 2012 Författare Postat 30 april 2012 Fått i min nya revpelare .. Planerade att fylla på med fraggar direkt.. Med så blev det inte.. Jobbigt nog o få den på plats..Får bli ett senare projekt att fylla på pelaren med godis. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 30 april 2012 Författare Postat 30 april 2012 :nya bilder:Får försöka plocka fram tantens kompakt kamera lite senare.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Andy88 Postat 30 april 2012 Postat 30 april 2012 Kul att den är i vattet. Ska bli intressant och se hur de blev med den i karet. /André Citera
_Manne_ Postat 30 april 2012 Författare Postat 30 april 2012 Kul att den är i vattet. Ska bli intressant och se hur de blev med den i karet. /AndréKänns som det blev ganska bra direkt.. Nu ska PAR mätaren fram så jag vet att där är bra ljuse på den med.. Sen behöver jag en expert på korall lim.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Andy88 Postat 30 april 2012 Postat 30 april 2012 Känns som det blev ganska bra direkt.. Nu ska PAR mätaren fram så jag vet att där är bra ljuse på den med.. Sen behöver jag en expert på korall lim.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkSkönt att du känner så. Får hoppas där är gott och ljus så du kan sätta vad du vill En expert?, vill du inte limma själv? Hehe!/André Citera
_Manne_ Postat 30 april 2012 Författare Postat 30 april 2012 Skönt att du känner så. Får hoppas där är gott och ljus så du kan sätta vad du vill En expert?, vill du inte limma själv? Hehe!/AndréHar aldrig varit bästa kompis med något korall lim.. Men jag försöker.. Sen hyr jag in Laggeman så får han dit det tillslut.. Så jag är absolut ingen expert..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Andy88 Postat 30 april 2012 Postat 30 april 2012 Har aldrig varit bästa kompis med något korall lim.. Men jag försöker.. Sen hyr jag in Laggeman så får han dit det tillslut.. Så jag är absolut ingen expert..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkHaha! Nej limma är det värsta jag vet. Brukar bli riktigt förbannad varje gång man ska limma upp något. /André Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.