Gå till innehåll

_Manne_

Rekommenderade inlägg

Snyggt! Nu har derasa'n lite mer att växa i. :) En aning tajt i kuben.

/André

Sent from my iPhone using Tapatalk

Visst kan den växa nu, men känns nästan löjligt stor ändå nu när den fick åka i..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Senaste:

Då det hanns med ett besök i den lokala butiken så blev det något inköp.. Två fiskar fick följa med hem.. Även dessa väldigt små.. En scooter blenny samt en Stonogobiops Yasha goby.. Utan räka.. Men hittar kanske en sådan sen.. Två mycket fina firrar.. Så får vi se om man ser dom i karet.. Återstå att se..

Fick i en cataphyllia i fredags.. Var o hämtade den hos Robbin på vägen hem från jobbet.. Hoppas på att den ska växa till sig o färga ut lite mer..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har det hänt!!

Idag vid kvällsmatningen så fick jag se en spegelbild på en firre i karet!! Reagerade direkt o försökte räkna in mina små goby's...

Det var Yashan som jag fick se för första gången sen jag släppte i den förra helgen! Riktigt roligt o se den vid liv..

Fått i en korall idag.. Har dock ingen aning vad den heter.. Bör vara en LPS ..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så roligt att den är vid liv. :)

Finns korallen inte med på reeflex? Lite spännande annars. Kommer inom en runda någon av de närmsta dagarna.

/André

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hittar inte den helt klockrent på reeflex.. Finns ett par kandidater som skulle passa in.. Så är ej säker.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Senaste:

Skummaren tömd.. Shit va det luktar skunk.. Fått någon enstaka plats med cyano igen.. Men verkar inte sprida sig.. Förhoppningsvis försvinner det igen. Punktmatat lite LPSer igen.. Ger härlig effekt när man sprutar lite mysis/artemia på dom.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Senaste:

Var på besök i Kungsbacka hos Ted ock fick med mig hem lite nytt..

Efter en del synande bland korallerna så fick en fin Scolymia åka ner i en påse, även en liten yuma skiva som Ted lovade skulle bli riktigt fin.. Var lite blekt i färgen nu.. Sista påsen fick det bli en "haddoni" anemon i, absolut inte sen roligaste färgen men vill absolut prova med en Haddoni nu i detta nya kar..

Sen var slantarna slut.. Ner med påsarna i en frigolit låda med heat pack.. O sen vidare på resan..

Karet tuggar på fint... Skulle bara viljat bli av med en del glasroser som gärna bränner mina knappar lite här i där.. Fjärilen har inte visat intresse ännu för dessa roser..

Har fått lite Kretskort från Janne här på guiden så snart ska jag bygga om hela rampen.. Saknar bara lite delar till.. Så blir det lite Beta test på programvaran..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan ta någon vecka. Det verkar som om små filfiskar aldrig sett en glasros.

Det har gått någon vecka redan tyvärr .. Men är tålmodig, tiden får utvisa.. Drygt om den måste bli "vuxen" innan den tuggar roser, om det nu stämmer..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En del kan vara helt ointresserade i största allmänhet också. Haft min i nåt halvår snart, än så länge är den mest förtjust i pellets och flingfoder.

Det kanske finns något bra sätt att trigga igång dom?

Är det så att den plockar roser som sista alternativ om inget annat erbjuds ? , då ligger jag risigt till med anthias i samma burk..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...