Gå till innehåll

_Manne_

Rekommenderade inlägg

Oj, det tog sin lilla tid. Har allt mått bra ändå eller du har haft någon tillfällig skummare?

/André

En kortare tid så flyttade jag BM från kuben.. Men knappast samma tryck, men det har funkat.. Några skador har tyvärr uppkommit.. Så får jobba på att få det bra igen..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En kortare tid så flyttade jag BM från kuben.. Men knappast samma tryck, men det har funkat.. Några skador har tyvärr uppkommit.. Så får jobba på att få det bra igen..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Okej! Trist att höra. Vill faktiskt inte veta vad som blivit skadat eller dött. :( Får hoppas på mer positiv framgång nu. :)

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dagens nöje var att byta 100 liter vatten.. Så jag får lite rätt på karet igen.. Skummaren kör på kanon .. Redan blivit ett par cm gegga i koppen.. Suttit o gjort lite sps fraggar idag.. Nu ska dom få växa till sig lite. En del koraller har tagit lite stryk men det är inte mycket att göra åt.. Nu får det förhoppningsvis rulla på ett bra tag utan missöden.

Fick skaka loss mitt bio pellets filter då pelletsen hade blivit en stor kaka nästan..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hallå Manne!

Kul med nya karet, ser bra ut. Jag har kommit över en semipro-videokamera och tänkte att jag kunde komma hem till dig för att filma nässeldjur. Behöver lära mig kameran och det kan kanske vara kul för dig att ha lite HD-video på karen.

Mvh William Ekeberg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hallå Manne!

Kul med nya karet, ser bra ut. Jag har kommit över en semipro-videokamera och tänkte att jag kunde komma hem till dig för att filma nässeldjur. Behöver lära mig kameran och det kan kanske vara kul för dig att ha lite HD-video på karen.

Mvh William Ekeberg

Hör av dig när lusten faller..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Senaste:

Varit lite petig nu någon vecka och fått till vettiga värden o obefintlig fosfat / nitrat.. Så nu växer det någerlunda igen..

Blandat ny balling idag.. Lite hjälp av Andy för att få till det sista pulvert, så det är dax o köpa hem lite mer kemi igen..

Annars händer inte så mycket.. Några sps fraggar har hittat hit, annars får det stå o bara rulla på.. Så det växer till sig..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Senaste:

Köpt på mig en revpelare till nu.. Tanken är att byta någon sten i högra bakre hörnet mot pelaren.. Även fått i någon fragg till..

Imorgon blir det ett besök till gemla för att snacka lite salt med stig.. Och fylla upp dom tomma kemiföråden..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Senaste:

Ett besök hos stig resulterade i en liten pistol räka till .. Släppte i den i andra änden av karet.. Då jag vet var den första bor.. Annars blev det inget levande. Salt , kemi , foder blev det desto mer av.. Så nu är förråden återigen fyllda.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Toppen! Har du en fisk eller två till den nya räkan också?

Blev ingen fisk alls denna gång.. Vet inte om mina befintliga gobys delar på sig eller om jag ska köpa några nya symbios goby's.. Är iaf övertygad om att dom säkerligen hittar varandra så osäker på vad som händer då..

Har en liten fisklista i skallen men varken tillgång i butik alt ekonomin hinner inte riktigt med tankarna..

Har ju fortfarande inte köpt två clowner till haddonin, o anemonen verkar trivas(lever) . Haddonin har fått en betydligt trevligare färg nu dom sista veckorna, så det är kul.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fått i min nya revpelare .. Planerade att fylla på med fraggar direkt.. Med så blev det inte.. Jobbigt nog o få den på plats..

Får bli ett senare projekt att fylla på pelaren med godis.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul att den är i vattet. :) Ska bli intressant och se hur de blev med den i karet.

/André

Känns som det blev ganska bra direkt.. Nu ska PAR mätaren fram så jag vet att där är bra ljuse på den med.. Sen behöver jag en expert på korall lim..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Känns som det blev ganska bra direkt.. Nu ska PAR mätaren fram så jag vet att där är bra ljuse på den med.. Sen behöver jag en expert på korall lim..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skönt att du känner så. :) Får hoppas där är gott och ljus så du kan sätta vad du vill :) En expert?, vill du inte limma själv? Hehe!

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skönt att du känner så. :) Får hoppas där är gott och ljus så du kan sätta vad du vill :) En expert?, vill du inte limma själv? Hehe!

/André

Har aldrig varit bästa kompis med något korall lim.. Men jag försöker.. Sen hyr jag in Laggeman så får han dit det tillslut.. Så jag är absolut ingen expert..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har aldrig varit bästa kompis med något korall lim.. Men jag försöker.. Sen hyr jag in Laggeman så får han dit det tillslut.. Så jag är absolut ingen expert..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Haha! Nej limma är det värsta jag vet. Brukar bli riktigt förbannad varje gång man ska limma upp något. :P

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...