_Manne_ Postat 2 januari 2014 Författare Postat 2 januari 2014 Elfa.se har bra skenor för tunga laster, köpte mina till sumpen där.Du råkar inte ha ett bra sökord för att hitta på elfa ?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 2 januari 2014 Författare Postat 2 januari 2014 Teleskopskenor var sökordet på elfa.."Bara" 740kr plus moms för en som kan passa.. Last 100kg längd 803.5mmSynd man inte är rik som ett troll..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
krille 55 Postat 2 januari 2014 Postat 2 januari 2014 Tack för i dag. Knapparna har slagit ut och sniglarna kryper runt. En bild på min gylta. Är väldigt lik din men min har ingen gul stjärtTror du det är samma sort Citera
_Manne_ Postat 2 januari 2014 Författare Postat 2 januari 2014 Tack för i dag. Knapparna har slagit ut och sniglarna kryper runt. En bild på min gylta. Är väldigt lik din men min har ingen gul stjärt[ATTACH=CONFIG]108668[/ATTACH]Tror du det är samma sortTackar själv! Alltid kul o träffas även för en kortare stund.Kul att allt klarade sig fint..Fisken är inte samma sort, din är medlem i en helt annan familj. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 2 januari 2014 Författare Postat 2 januari 2014 KrilleMacropharyngodon negrosensisDär har du din art/familj.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 2 januari 2014 Författare Postat 2 januari 2014 Sök och du skolen finna. Tack ManneLugna puckar.. Hela den familjen av fiskar är minst sagt otroligt fina.. Så har ett litet öga på dom..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Mats_öland Postat 2 januari 2014 Postat 2 januari 2014 3 x plattor med sådana hjul jag menade o rulla in dom i skåpet:nöjd: Citera
Michael Postat 2 januari 2014 Postat 2 januari 2014 Tackar för titten idag. Korallerna prydde sin plats. /Michael Citera
_Manne_ Postat 2 januari 2014 Författare Postat 2 januari 2014 3 x plattor med sådana hjul jag menade o rulla in dom i skåpet:nöjd:Har en alternativ fundering med tre små vagnar , en för varje dunk som kanske kunde rullas in till sin plats via någon typ av spårskena för att hitta sin plats..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 2 januari 2014 Författare Postat 2 januari 2014 Tackar för titten idag. Korallerna prydde sin plats. /MichaelDu är alltid välkommen Michael! Hoppas nu allt går bra både för dig o karet!Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Mats_öland Postat 2 januari 2014 Postat 2 januari 2014 stål kulor och trä e nog ingen vidare bra ide i längen så bäst ta till baka den iden .. Citera
_Manne_ Postat 2 januari 2014 Författare Postat 2 januari 2014 stål kulor och trä e nog ingen vidare bra ide i längen så bäst ta till baka den iden ..Om du lägger en skena först underst så..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Mats_öland Postat 2 januari 2014 Postat 2 januari 2014 http://www.runelandhs.se/transport/rullbanor-och-industrihjul/kulrullar här e ett ställe man kan köpa sådana jag menade.. kanske finns på elfa.. Citera
_Manne_ Postat 2 januari 2014 Författare Postat 2 januari 2014 http://www.runelandhs.se/transport/rullbanor-och-industrihjul/kulrullar här e ett ställe man kan köpa sådana jag menade.. kanske finns på elfa..Fyra sådana i en tjockare mdf skiva som passar en dunk så borde det gå att köra runt dunken som man vill.. ?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Laggeman Postat 2 januari 2014 Postat 2 januari 2014 Du kan ju också lösa det genom att sätta en utdragbar skiva på ännu en utdragbar skiva, då kan du ta två som är 50cm vardera tex. Så löser du det i etapper. Bygger så klart på höjden, men det finns väl att ta av till den biten?God fortsättning förresten. Citera
_Manne_ Postat 3 januari 2014 Författare Postat 3 januari 2014 Du kan ju också lösa det genom att sätta en utdragbar skiva på ännu en utdragbar skiva, då kan du ta två som är 50cm vardera tex. Så löser du det i etapper. Bygger så klart på höjden, men det finns väl att ta av till den biten?God fortsättning förresten. Frågan är då hur mycke de första måste tåla med tanke på trippla utdraget som det kan bli.. Man bör ju kunna fästa skena nr ett direkt i skena nr två.. Frågan är som sagt vilken belastning måste skena ett tåla.Det samma mannen!Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Mats_öland Postat 3 januari 2014 Postat 3 januari 2014 ja det lär gå dit man vill + räcker med st plattor med hjul,,,yttersta e ju lätt sätta in utan hjälpmedel Citera
Mats_öland Postat 3 januari 2014 Postat 3 januari 2014 du får köpa en bit beg rullbana så e det bara sparka till dunkarna så e dom inne http://www.runelandhs.se/transport/rullbanor-och-industrihjul/rullbanor/odriven-rullbana-plastrullar-o50-mm-405-mm-cc-104-mm-kap-50-kgm Citera
Laggeman Postat 3 januari 2014 Postat 3 januari 2014 Frågan är då hur mycke de första måste tåla med tanke på trippla utdraget som det kan bli.. Man bör ju kunna fästa skena nr ett direkt i skena nr två.. Frågan är som sagt vilken belastning måste skena ett tåla.Det samma mannen!Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkVisst blir det en ökad belastning på den första skenan, men du får hitta några där vikt-tåligheten står specificerad så kan du räkna på det där efter. Citera
_Manne_ Postat 4 januari 2014 Författare Postat 4 januari 2014 Såg ett märke idag på achillesen..Någon cm under munnen är där nu ett sår/märke av något slag.. Vet inte om han stött emot något..Får se hur det går... Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
freddi36 Postat 4 januari 2014 Postat 4 januari 2014 Bränt sig på något kanske? Min mandarin hade såna märken när den fastnade i en maximini.. Citera
_Manne_ Postat 4 januari 2014 Författare Postat 4 januari 2014 Bränt sig på något kanske? Min mandarin hade såna märken när den fastnade i en maximini..Inte alls orimligt faktiskt.. Den kan mycket väl varit i kontakt med något nässelgift i karet..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
ikola Postat 4 januari 2014 Postat 4 januari 2014 Kan man få önska en storbild på bara den stora musslan ? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.