Gå till innehåll

_Manne_

Rekommenderade inlägg

jag tror det satt sig saltavlagringar i luftintaget vilket gör att du får med mindre luft och gör att nivån stiger. Häll i lite osmosvatten i luftintagsslangen så tar det med sig ev avlagring.

Kollade faktiskt det direkt.. , var ju även min tanke ;) "Luftslangen" är en siliconslang som säkert är 10-12mm i diameter , den var helt ren..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm skumt ju..

Det kan inte va så att något djur eller korall i burken tyckt det var dax för reproducering och släppt diverse substanser?

Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk

Inte vad Jag kan Se.. Musslan gjorde sitt för någon vecka sen.. Påverkade inte Skummaren alls..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lekt lite men min och får samma effekt fall tar yuckset i skummaren och slår i framför skummarpumpen, testade igår med 30 ml och blev 1L i skummaren på 15 sec typ..

Rengöra skummare sump och blir det inte bättre försöka skumma torrare o tömma behållaren ofta ..

Jag hade slang till spann utanför sumpen en gång när min flödade över ,,kanske blev 20L innan den blev normal igen..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej.. Inget jag gör såhär dax.. :)

Får ta en titt imorgon.. Man ska inte vara trött redan innan man meckar ner en skummare.. Speciellt om delarna inte finns i Sverige om något skulle gå galet ;).

Med vänlig hälsning, Manne

Klart förståeligt. Jag skulle själv börja i den änden sen. Lite snäckor/alger på fel ställe kan ställa till det en hel del.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Senaste:

Skummaren hittade tillbaka till sig själv efter två koppar dynga.. Troligtvis blev koppen full i tömdes ut i karet igen.. Tog ungefär två dygn att fylla koppen igen med mörkt skit då jag ställde ner Skummaren för att den inte skulle fyllas direkt.. Nu kör jag den som normalt igen..

O nu till achillesen .. Fast jag nu kör totalt 60w uvc så vill inte skiten ge med sig .. Den ser väldigt ärrad ut i huden.. Väldigt få Vita prickar men ändå något skit på den.. Är duktigt irriterad på det nu, men vet inte vad jag ska göra mer.. Den äter o är aktiv hela dagen osv.. Så den beter sig som frisk men det är den synligt inte.. Plocka upp den ut karet ser jag som omöjligt o vet inte om det skulle hjälpa häller.. All kunskap mottages gärna av dom som Kan detta..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Trevliga bilder . Väldigt snygg fisk. Påminner om mirakelabborren på kroppen.

Absolut Niklas.. Den är riktigt snygg , likheterna är ju där absolut.. Jag bara hoppas min firre förblir ganska liten länge.. Han verkar stortrivas med att beta av skalen på musslorna.. Vilket känns bra för mig..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...