Gå till innehåll

_Manne_

Rekommenderade inlägg

Tog en rejäl titt på min achilles.. Den är så wow för mig.. Den är helt ren idag o inga synliga ärr i huden alls från något angrepp.. Simmar runt o är nyfiken så fort man är framme.. Är riktigt glad för detta..

Pyramiderna som innan var på mina musslor verkar ha fått kasta in handduken till min lilla svartgula vrasse.. Verkar som wrassen var ett riktigt bra köp och grymt snygg!

Här kommer en bild på en Max utslagen mussla..

post-3404-14468932331783_thumb.jpg

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken tur att du vågade satsa på en andra. Banana man

Kände att jag verkligen ville chansa en gång till.. O denna var en size större , allt kändes bättre från första sekunden i karet. Fast pricken eller vad det nu är , är inte rolig.. Om man nu Antar att fisken klarat detta fint så skulle jag vilja ha ur uvcena helt o hållet.. Sen montera ett 40w på returen som kan vara på när det behövs.. Vill dock inte chansa något..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Såg idag att lystern på min macro alg hade sagt upp sig.. Så det vara bara att hiva ut allt som bara gick.... Har tussar med "sjögräs" i karet som också skiftat i färg så med lite tur o tålamod så kilar sjögräset också vidare snart.. Man får hoppas åtminstone.

Annars ser allt bra ut! Inkl achillesen.. :):):)

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Idag har det blivit ett inköp av en flaska nopox då Väsen var slut.. ;)

Nu när man gått ner värdena så tar "andra" koraller fart i tillväxten än dom vanliga.. Det är synd man inte kan få vettig tillväxt all over istället..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var försiktig med nopox. Min erfarenhet är att det är starkare än väs..

Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk

Är alltid försiktig , ser man bara att effekten går åt rätt håll så tål man att det tar lite längre tid..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Innehåller inte nopox några bra ämne också som man inte får i väs,har jag för mig ell har jag fel?Har själv kört nopox i 2 års tid mvh Odel

I slutändan är det en Kol källa.. Men du kan säkert ha rätt.. Vet inte exakt vad det är i nopoxen utöver metanol.. Stinker ju metanol från flaskan minst sagt..

För mig funkar Väs utmärkt.. Det lustiga var att huvudlagret var tomt.. Lika tomt som i väsflaskan ;(.. Så nu kör vi en liter Nopox istället.. Bör räcka en längre tid..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ska kanske prova blanda väs ngn dag för att se om det blir ngn skillnad hur blandar du Manne när det finns resurser att tillgå?mvh Odel-dans

4 dl vodka

1 dl ättika

5 matskedar socker

Så har du en halvliter Väs ur mitt perspektiv , finns ett flertal som kör på samma recept skulle jag gissa..

Principen är lugn o fin.. Ingen jäkt.. Då blir det aldrig bra..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Minns inte ifall du har den skivan som hel under hela karet eller den är delad på mitten, men du får nog sätta något undertill för att förstärka upp och sen köra genomgående bultar med brickor för att fördela vikten över hålen.

Skivan är hel.. Tänkte om möjligt använda stålstälningen i bakkant som mothåll på någon vänster..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...