Gå till innehåll

Oljud i Deltec mce 600


Klubbsson

Rekommenderade inlägg

Jag gjorde rent min Deltec skummare i helgen. Sen dess låter den hur mycket som helst. Tar jag upp Aquabee pumpen och kor bara den i en balja så låter och vibrerar den misstängt mycket och allt sitter fast och ser helt ut. Skummaren är 6 månader gammal. Är det nån mer som har råkat ut för detta? eller vet en lösning på problemet? För övrigt så fungerar skummaren utmärkt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Har läst på Reef Central att det oftast beror på vibrationer från den inbyggda pumpen. Försök att lägga något vibrationsdämpande under pumpen (ska tydligen vara väldigt trångt och svårt att få på plats men det ska gå). Någon annan hade satt fast en musmatta mellan skummaren och akvariet.

Kul att du är nöjd för övrigt, min är på väg från Tyskland.

Ha det bra!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har läst på Reef Central att det oftast

beror på vibrationer från den inbyggda pumpen. Försök att

lägga något vibrationsdämpande under pumpen (ska tydligen

vara väldigt trångt och svårt att få på plats men det ska gå).

Någon annan hade satt fast en musmatta mellan skummaren

och akvariet.

Kul att du är nöjd för övrigt, min är på väg från Tyskland.

Ha det bra!

Är musmattor ok att använda? Tänker på så att den inte avger

något farligt ämne,

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

"Är musmattor ok att använda? Tänker på så att den inte avger

något farligt ämne,"

MCE 600 är en påhängsskummare, jag skulle inte rekommendera at lägga en musmatta inne i akvariet. Musmattan sattes mellan skummaren och utsidan av akvariet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har lagt en i mellan skummaren och burken, Okej lite tystare blev det, men inte mycket,det som låter mest ifrån min e röret som man ställer in skummningen med där suger det luft hela tiden och ger ifrån sig ett gurglande ljud.Det har även vissat sig att efter ett tag så sätter det sig skit längst ner på röret där det går in i pumpen och då börjar den att skumma sämre.lätt att fixa men ändå..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej.

Jag fick samma problem med min efter rengöring. Felet hos mig berodde på att mellanväggen som du drar ur vid rengöring inte kommer ner i botten tillräckligt så motorn börjar vibba. Tryck ner mellanväggen hårt i botten så går den tyst. (Superhårt i botten)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...