Gå till innehåll

Clownens planerade comeback


Clownen

Rekommenderade inlägg

  • Svar 56
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 2 månader senare...

Nu är karet beställt från Tyskland och kommer förhoppningsvis i juni! Startar snart en ny tråd men skulle behöva lite råd angående byggandet då det är första gången jag bygger nåt liknande.

Jag håller nu på att bygga bänken och jag undrar om ni brukar fästa plattan och frigoliten som karet kommer vila på med något eller om man bara kan ställa karet på dessa.

Sedan ska jag bygga ett skåp/huv ovanför karet som jag tänkt fästa i betongtaket. Den kommer att kläs in med MDF, troligen 16mm. Jag är lite nervös över tyngden på denna del och vad ni rekommenderar för att fästa det ordentligt i taket. Ska man låta huven vila på karet också eller låta den hänga ovanför???

Tacksam för svar!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Måste den hålla samma tjocklek som bänken? Väger den inte för mycket så kan du nog sätta den direkt på karet, så hade jag det på min lilla kub och även på mitt gamla Percula 90, där låg överbyggnaden direkt på karets kant och det funkade hur bra som helst. Vikten går ju rakt ner "igenom" glaset och ner på möbeln under, så det är väl mest ifall den pallar med den ökade vikten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...