Ouscazz Postat 22 december 2011 Postat 22 december 2011 Svar på två små frågor. Osmolator, inga problem. Doserpump, inga problem. Bara att gasa! Sent from my iPhone using Tapatalk
Majki01 Postat 22 december 2011 Författare Postat 22 december 2011 Kanon bra bäst att dubbel kolla för denna gången ska allt igång, inga mer velande fram och tillbaka. Så känns onödigt att lägga tusen lappar på saker som sen kanske inte orkar göra sitt jobb haha, Sent from my iPhone using Tapatalk
_Manne_ Postat 22 december 2011 Postat 22 december 2011 Kanon bra bäst att dubbel kolla för denna gången ska allt igång, inga mer velande fram och tillbaka. Så känns onödigt att lägga tusen lappar på saker som sen kanske inte orkar göra sitt jobb haha, Sent from my iPhone using TapatalkSom redan skrivit , det funkar fint.. Körde tunzes osmolator samt grotechs tre kanalig doserpump till RSMet , bara upp över kanten enkelt o lätt.. Bara undvik veck på slangen.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk
Majki01 Postat 23 december 2011 Författare Postat 23 december 2011 Start perioden kommer ju innehålla pelaren och massa sten.Men med tiden kommer jag ta ut stenen igen och bara ha pelaren då jag vill ha mycket yta så jag funderar på att trycka på en grå btn på bakgrunden bara för att ge mer plats åt att limma koraller, kan va något? Köra med dremlen så man får ut springorna till ytavrinningen samt utloppet till pumpen .Sent from my iPhone using Tapatalk
Majki01 Postat 26 december 2011 Författare Postat 26 december 2011 Någon som har tips på någon pump som är liten och tyst som kan köras ovanför vatten? Vet att det finns och vet att ehiem har. Men vill ju veta lite innan jag köper den. Min ide är att ha pumpen stående i skåpet. Dra vatten från akvariet igenom uvt och upp till karet igen. Vill inte trycka ner en pump bakom i "sump" facket på blenny Sent from my iPhone using Tapatalk
Laggeman Postat 27 december 2011 Postat 27 december 2011 Då måste du ha en sugande ump om den ska stå ovanför karet. Varför inte en maxijet bak i facket så slipper du oroa dig för läckande slangar och en pump som annars bränner om den inte drar upp något vatten efter eventuellt strömavbrott?
Majki01 Postat 27 december 2011 Författare Postat 27 december 2011 Men slangar kommer jag ju ha endå för att komma till och från uv filtret? Sent from my iPhone using Tapatalk
Laggeman Postat 27 december 2011 Postat 27 december 2011 Du gör så klart som du vill och känner för, du får suga upp vatten första gången isf, ser du bara till så att in- och utlopp sitter under ytan så ska det nog gå vägen.
Majki01 Postat 27 december 2011 Författare Postat 27 december 2011 Inget e bestämt därför tips sökes , det är bättre att köra pumpen i akvariet ner till uvt i möblen och upp igen då? Sent from my iPhone using Tapatalk
Laggeman Postat 27 december 2011 Postat 27 december 2011 Så länge in- och utlopp sitter under ytan så har det ingen större betydelse, men så hade iaf jag satt det.
Majki01 Postat 28 december 2011 Författare Postat 28 december 2011 Oj glömt själva ts karet.. Det är igång med vatten och skummare och allt tänkte låta vattnet stå och blanda ut sig ordentligt tills jag hinner dra till till sjöbo och hämta lite LS... Ang LED armaturen så körde jag allt igång igår hela dagen 12 timmar.. både blåa och vita och fläkt för att testa... den är kall! hela tiden! Så perfekt:)... Otroligt ljus!
Majki01 Postat 28 december 2011 Författare Postat 28 december 2011 Bara 8 blå igång. Dom är otroligt skarpa i färgen. Hela rummet blir lila när dom vita går igång haha Sent from my iPhone using Tapatalk
Majki01 Postat 28 december 2011 Författare Postat 28 december 2011 Salt blandas för morgondagens sten hämtning,,, mycket dåligt salt jag råka köpa denna gången.. Fullt av massa svarta partiklar ser ut som typ krossat tort blad, men ja det får duga...Jäkla skit att cirk pumpen la av precis bara... Helt ny. Så den ska bytas...Men lite lycka också.. Bara älskar den multi timern jag köpte av Lasse.. Ställer in allt jag vill ha timmer till start och på. Men favoriten är endå hot key. En bokstav på datorn startar vad jag vill osv. Me like.Sent from my iPhone using Tapatalk
Majki01 Postat 30 december 2011 Författare Postat 30 december 2011 Pelaren blev skickad igår från Tyskland så kommer kanske nästa vecka, då ska den stå och gå med sötvatten ett tag, sen slängs den ner i detta 6 kantiga som nu har 4 kg LS. Mer LS ska i. Så pelaren får stå och gotta sig med LS ett tag, blenny möblen fick jag mail om att den är skickad idag, så den borde komma nästa vecka med...Men ilands problem nu är... Dom jag skulle beställa blenny från vågar inte skicka till Sverige.. Så jag kollade med bioted... Och han har inga hemma och har ingen aning om alls när han får hem.. Så det lär ju dröja tills jag hittar ett blenny.. Så jag tänkte slänga iväg en beställning på en maxspect 70, g2. Samt tunze autofyllare och bm doserare. Så jag sen har allt hemma för att bara kicka igång blennyt direkt det kommer... Kommer köra hårt med bakterie kultur... Ska dock beställa en btn först också och klä baksidan av på blennyt när jag hittar ett. Sent from my iPhone using Tapatalk
mickosch Postat 30 december 2011 Postat 30 december 2011 https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?43908-80-liter-helt-nytt-akvarium-orginaltillbeh%F6r-2900-kr!&highlight=blennyOm du orkar åka några mil.
Majki01 Postat 30 december 2011 Författare Postat 30 december 2011 Jag har försökt ringa det nr några gånger. Men gav upp efter ett tag. Sent from my iPhone using Tapatalk
Floppo Postat 30 december 2011 Postat 30 december 2011 Finns ett Blenny att köpa i butik i Västerås men en bra bit att åka :/
Majki01 Postat 30 december 2011 Författare Postat 30 december 2011 Vad tar dom i butik i Sverige? Har hittat en återförsäljare i Tyskland som skickar det till mig. Landar på totalt 3300 kr då men risken för att något går fel är ju stor när det skickas så långt.Sent from my iPhone using Tapatalk
MrRhames Postat 1 januari 2012 Postat 1 januari 2012 Såg att Dogman hade aqua medic blenny http://www.dogman.se/blenny-nano-reeftank-40x50x40cm.html . Så din lokala butik kanske kan ta hem det.
Majki01 Postat 2 januari 2012 Författare Postat 2 januari 2012 Nu e möblen hemma i alla fall samt pelaren, fick samtal hemifrån att dhl hade lämnat de Sent from my iPhone using Tapatalk
Majki01 Postat 3 januari 2012 Författare Postat 3 januari 2012 Pelaren ligger i ett bad med massa LS nu får ligga så till slutet av januari-februari när jag får hem blenny. Som för tillfället verkar rätt svårt , Sent from my iPhone using Tapatalk
Majki01 Postat 5 januari 2012 Författare Postat 5 januari 2012 en sak är ju konstaterad... jag behöver fler inköp innan något blenny startas.. blir för drygt i längden att manuellt fylla på med 1 liter vatten om dagen... som det är nu 25 grader konstant i vattnet men en stor avdunstning varje dag..
_Manne_ Postat 5 januari 2012 Postat 5 januari 2012 Ojoj.. En ATO på köplistan låter det som.. , har du kommit någonstans ang inköp av blennyt ?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk
Majki01 Postat 5 januari 2012 Författare Postat 5 januari 2012 Ja jag beställde faktiskt ett idag från http://shop.aquarienbau-liesche.de/Såg hur bra dom packade och skickade möbeln så litar på att han lyckas packa karet lika bra Sent from my iPhone using Tapatalk
_Manne_ Postat 5 januari 2012 Postat 5 januari 2012 Det gör dom säkert.. Härligt att du kommer igång! Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk
Rekommenderade inlägg