Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Jag sa inget om färg bara vilken grad. Plus att jag ändrade min beställning och la till saker 2 gånger via mail och betalade lite extra via paypal. Men det skickades fort endå :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Svar 130
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat

Följd fråga. Driverns plus går alltså till den LED där jag avslutade med att löda på minus. Och minus från drivern till där jag löda första plus?

Postat
Följd fråga. Driverns plus går alltså till den LED där jag avslutade med att löda på minus. Och minus från drivern till där jag löda första plus?

Plus till plus och minus till minus, det ska bli en sluten krets som i en kedja. Om jag förstår dig rätt så blir det som du skriver.

Postat

Driverns plus(röda) ska gå till en plus pol på första leden. // den svarta blir då på minuspol på sista leden i serien.

Med vänlig hälsning, Manne

Postat

Ibland blir man förvirrad .

Men om ni ser bild.. Så är där lödat på en plus.. Vilken från drivern ska på den led? Minus eller plus?

Minus va?

post-5431-14468923757387_thumb.jpg

Postat

Då hade jag rätt :), saken va den att jag hade allt planerat och kollat exakt hur det skulle va. Men mitt i allt så fick jag totalt hjärn släpp. Så tänkte bättre att fråga än att bara köra

Postat

Gissar att du fick med en batteri grej för att kunna testa chipen.. Gör det sen också när du löddat klart. Chip efter chip. Har du en multimeter som kan kolla kortslutning så gör det också innan kontakten sätts i väggen.

Med vänlig hälsning, Manne

Postat

Driverna ska inte sitta direkt i så sedan. Sladdarna kommer förlängas ner till skåpet :)

Edit.. Drygt när telefonen ändrad löddat till lödat.

Postat

Fick du inte med ett 2-komponentslim till Ledsen? Använd det för att limma linserna också, en liten dutt på var sida om linsen och bara tryck dit linserna, låt torka i 10 minuter, klart. :)

Postat

Jo då det fick jag köpte till och med några extra bara för att inte stå utan :)..

Fick med något sådant "water resistant " till "wire" na med.. Men icke använt.

post-5431-14468923762271_thumb.jpg

post-5431-1446892376247_thumb.jpg

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...