Gå till innehåll

Tips sökes ang LED bygge!!


Majki01

Rekommenderade inlägg

  • Svar 130
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Haha jag vet, va inte meningen men man måste ju beundra :)

Jag är helt hundra på att hädanefter kommer jag alltid bygga ihop mina egna ramper . Utan tvekan..

Nu får man bara hoppas på att Jimmy ;) tar sig hit snart eller jag till honom så man kan få tag i "plexin" som

Ska agera skydd :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Äh bilderna gjorde verkligen inte rättvisa. Vattnet blev glittrigt otroligt fint inte för blått inte för vitt, utan mer lila aktigt. Skit snyggt i alla fall,

Får inköpa en termometer av något slag så jag kan mäta värme med och utan fläkt ,

Var ska det kontrolleras? "i"flänsarna?

Sent from my iPhone using Tapatalk

post-5431-14468923763196_thumb.jpg

post-5431-14468923763395_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mellan flänsarna är nog bästa platsen, om du inte kan få tag på en med ir-mätning, då kan du mäta på undersidan av flänsen, där du limmat dioderna.

Innan du mätt så ska du inte köra utan fläkten iaf. :) Om du känner på flänsen efter en 15-20 minuter i drift, känns den varm då?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har bara haft igång den Max en minut, tänkte vänta med att använda den alls förren jag har en termometer :) vill inte förstöra ledsen redan hehe.

Kom på vad jag glömt köpa också.. "fläkt" skruvar. Så får se om någon dator butik har det :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okej :) ska testa det när rampen är färdig :), en av sladdarna hade lossnat idag tyckte jag klämde och kände noga på alla, men måste ha missat en. Så tänkte jag ska försöka löda på den nu på morgonen igen, blir svårt nu när linserna sitter på. Därför kör jag det på morgonen innan mina "kaffe" händer kommer igång och börjar skaka .

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu står det stilla ett bra tag här över jul. Svårt att låta bli att köpa dom sista sakerna, men när man har barn får man prioritera om lite just under jul...

Det enda som saknas är skruva fast fläkt anordningen "har allt hemma"

Köpa hem lite mer krymp slang ,

Samt lite mer "skarvar" ? Koppla ihop förlängningarna mellan sladdarna . Fick hjärn släpp så glömde namnet,

En snygg svart box att bygga in hela paketet i så det går ihop med rampen.

Samt plexi skiva till skydd , "som jag har liggandes hos Jimmy"

Så det är inte mycket som saknas , men ack det får vänta tills efter julklapparna...

Jag har redan köpt julklappar vad jag ska till mig själv haha.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är du ute och snurrar en dag så hojta till så kanske vi kan mötas upp någonstans, det tar mig bara en kvart in till Nova tex.

Hur mycket krympslang och vilken dimension på den behöver du? Behöver du sockerbit till att skarva med så har jag det med. :)

Just det där med en box till drivern har jag problem med att hitta något lämpligt själv, letar varje gång man besöker någon ny butik.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Låter hur bra som helst, ska kolla upp det ikväll. Ang dimension.

Ang ut och vifta så jobbar jag måndag. 16-22 på hemtjänsten nöbbelöv. Är det långt eller ? Kan ta med den till jobb annars så hade du ju kunnat köra förbi här?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Temperatur test idag, hur e det nu? Höjs tempen hela tiden på led? Eller dom höjs en vis tid sen slutar höjas? Hur länge ska man köra dom igång för att vara säker? 20 minuter än så länge med bara blå igång, flänsen är fortfarande kall

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...