Gå till innehåll

Mitt nya kar 1035 liter (Richard)


Richard

Rekommenderade inlägg

Härliga bilder Richard! Kanonsnyggt nano. Ditt nya kommer ju bli skitbra med alla dessa Zoa's o mer därtill. Hur går det med limmande o grejande med den nya burken?

Man tackar och bockar. jag hoppas också att det nya blir bra, limmandet har jag tyvärr inte kommit igång med. Hoppas att det blir lite tid över i helgen, har inte löst själva rördragningen. Antagligen blir det tre hål i botten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 77
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Man tackar och bockar. jag hoppas också att det nya blir bra, limmandet har jag tyvärr inte kommit igång med. Hoppas att det blir lite tid över i helgen, har inte löst själva rördragningen. Antagligen blir det tre hål i botten.

Tre hål? Ska du köra nån typ av Closed Loop?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ricard du får vara med om du förklarar vad måckligt betyder

Så gärna Richard! Måckligt betyder ungefär vilken lyckans ost du är med alla fina knappar! :x

limmandet har jag tyvärr inte kommit igång med. Hoppas att det blir lite tid över i helgen, har inte löst själva rördragningen. Antagligen blir det tre hål i botten.

Jag hänger på Adddo och frågar dig; hur tänker du med tre hål? Borra för retur? Close loop? Kom ingen - give it to me! :skrattar: Och när jag ändå frågar, har du några funderingar på ljus - hur gör du? MH? Modda ngn gammal ramp eller? Har du redan fixat vore en liten bild inte helt oäven!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så gärna Richard! Måckligt betyder ungefär vilken lyckans ost du är med alla fina knappar! :x

Jo Tack!!!!! jag har blivit med en del fina knapapr nu, men fler finns det antagligen i Sverige.

Jag hänger på Adddo och frågar dig; hur tänker du med tre hål? Borra för retur? Close loop? Kom ingen - give it to me! :skrattar: Och när jag ändå frågar, har du några funderingar på ljus - hur gör du? MH? Modda ngn gammal ramp eller? Har du redan fixat vore en liten bild inte helt oäven!

Jag orkar inte svara Ricard!!! Vi tar det vid en kaffe...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Richard!

Du skrev så fint i min tråd så jag vill gärna återgällda det.

1/ Du har nu en trave finfina glas som jag har inspekterat. De är verkligen finfina, eller som de säger i Huskvarna: smutt! Är det snart dags för limning av dessa?

2/ De tre hålen vore ändå kul att höra om. När vi snackade sist var du inne på att låta returen gå upp i reservavrinningsröret men nu när du ev. skall ha tre hål är jag bortdribblad.

Det blir spännande läsning det här. Det är jag förvissad om!

mvh.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Richard!

Du skrev så fint i min tråd så jag vill gärna återgällda det.

1/ Du har nu en trave finfina glas som jag har inspekterat. De är verkligen finfina, eller som de säger i Huskvarna: smutt! Är det snart dags för limning av dessa?

2/ De tre hålen vore ändå kul att höra om. När vi snackade sist var du inne på att låta returen gå upp i reservavrinningsröret men nu när du ev. skall ha tre hål är jag bortdribblad.

Det blir spännande läsning det här. Det är jag förvissad om!

mvh.

1, jag funderar på att borra dom smutta glasen imorgon.

2, Hål 1, vatten till sump, Hål 2, elkablar till pumpar och lampa, Hål 3, extra säkerhet om hål 1 sätts igen + returvatten.

Detta är fortfarande inte riktigt genomtänkt, kanske blir 2 hål, ett stort och ett litet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man Tackar Lasse. Det roliga med karet är att det var helt oplanerat. Hade lite sten som låg och skräpade i källaren sedan mina gamla projekt. Det är ju så otroligt svårt att sluta med denna hobby. Har försökt några gånger men har inte lyckats :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Nu har jag varit på knappjakt igen. Har i veckan varit i Tyskland och där sprang jag på en riktigt bra butik med fina djur. Bra priser och mycket ovanliga djur, dom är inte direkt billiga men vad gör man inte för sin hobby. Lite bildbevis på några skönheter

post-756-1446891371604_thumb.jpg

post-756-14468913716157_thumb.jpg

post-756-14468913716271_thumb.jpg

post-756-14468913716372_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fasen,,, jag tycker den är grynig,,, men dom knapparna är jag klart nöjd med.

Är det någon som har några bra råd angående Ricordea Yuma. Jag har läst på en del och det sägs att dom är känsliga för skiftning av ljusförhållanden. Just nu har jag två kompaktrör 55w vilket inte är så otroligt mycket. Är det någon som har en råd och erfarenhet av eventuell placering av min nya yuma

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det var sjutton vad min tråd går segt. Intresset för kanppar kanske inte är så stort här på guiden vad vet jag. Jag har iaf snurrat in totalt på knappar och ricordeor så här kommer ett par bilder till.

Finns det någon som har fina zonthus så gör jag gärna ett byte!

post-756-14468913745665_thumb.jpg

post-756-14468913745822_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...