Gå till innehåll

Japan


Husvagn

Rekommenderade inlägg

Åker till Japan om en vecka och tänkte höra om någon vet något kul o se utan cyklop och simfötter? Kommer bo ca. 18 dagar i Tokyo och ca. en vecka i Kyoto..

Har bla. planerat in Osaka Aquarium(smått och gott), men det borde ju finnas fler liknande ställen.. Någon som har varit där?

Ändrat av Laggeman
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har varit på Churaumi akvarium på Okinawa, men det ligger ju en bit från Kyoto... :D

Älskar Japan! Vad ska du göra där? Varför uppläget med 18 dagar Tokyo och 1 vecka Kyoto?

När du säger "något roligt" antar jag att du menar saltrelaterat? Jag var inne i en akvariebutik i Tokyo som var väldigt fin, kan leta fram adressen om du vill.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har varit på Churaumi akvarium på Okinawa, men det ligger ju en bit från Kyoto... :D

Älskar Japan! Vad ska du göra där? Varför uppläget med 18 dagar Tokyo och 1 vecka Kyoto?

När du säger "något roligt" antar jag att du menar saltrelaterat? Jag var inne i en akvariebutik i Tokyo som var väldigt fin, kan leta fram adressen om du vill.

Okinawa kollade vi på, men det skulle ju kosta ca. en egen resa om man skulle ner dit en runda med så det kan man lika gärna ta för sig själv.. :P

Tycker du det är konstigt upplagt? :P Tycker Tokyo verkar ha såpass mycket att se och göra att man nog hade kunnat vara där under hela tiden, men vi vill se lite av det "gamla" japan med, och Kyoto verkar vara bra då- också har vi ju Osaka precis där med..

"något roligt" är något roligt:P Alla tips uppskattas, men jag antar att det blir mest saltrelaterat här- det är ju trots allt det forumet är till för :P

Det får du gärna göra!:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okinawa kollade vi på, men det skulle ju kosta ca. en egen resa om man skulle ner dit en runda med så det kan man lika gärna ta för sig själv.. :P
Kolla upp japan air pass eller vad det hette, man kan få ritkigt bra rabatter på inrikes flyg om man är utlänning, det var så jag och flickvännen gjorde nar vi gjorde våran japanresa (4 veckor, kom hem i början på november)
Tycker du det är konstigt upplagt? :P Tycker Tokyo verkar ha såpass mycket att se och göra att man nog hade kunnat vara där under hela tiden, men vi vill se lite av det "gamla" japan med, och Kyoto verkar vara bra då- också har vi ju Osaka precis där med..
Nej inte konstigt, ovanligt kanske :) De flesta verkar vilja hinna med så mycket som möjligt. Själv tycker jag det låter skönt att ha ett lugnt tempo, då hinner man njuta av "the little things" så att säga. Och ja det finns massor att se/göra i Tokyo med omnejd. Själv tyckte jag en dagstrip till Hakone och Hakone open air museum var fantastiskt men kanske inte passar så bra i december...
"något roligt" är något roligt:P Alla tips uppskattas, men jag antar att det blir mest saltrelaterat här- det är ju trots allt det forumet är till för :P Det får du gärna göra!:)
http://maps.google.se/maps?saddr=Okänd+väg&daddr=Okänd+väg&hl=sv&ie=UTF8&ll=35.704894,139.908528&spn=0.000374,0.00071&sll=35.704895,139.908625&sspn=0.000748,0.00142&geocode=Fd7PIAIdRtVWCA%3BFSbRIAIdCNdWCA&vpsrc=6&ttype=now&noexp=0&noal=0&sort=def&mra=ls&t=h&z=21&start=0 Där var den :)Ska också finnas en bra nära Shinjuku station (Aqua forest ) men där var jag aldrig.Har lite info från våran resa på japan.andrabullar.com
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Va på Kaiyukan(Osaka Aquarium), men det var en total besvikelse.. Alldeles för mycket folk och alldeles för lite fisk- och koraller speciellt, dom som inte var av plast var lätträknade..

Många rockor, lite hajar- bl.a. Hammarhajar, mantor och en liten valhaj hade dom, men det var inte direkt spännande.. Kommer bilder när jag orkar lägga in dom. Blev inte så många och inte så roliga pga. att där var så pass mycket folk..

Har snubblat över 2 butiker med, en av dom hade ett saltkar med lite LS och en massa blå/gula frökenfiskar(?). Sen en massa söt-kar, bla. ett med en kritvit kräfta i som såg rätt kul ut..

Den andra butiken var väl ca. 10 kvm stor och dom hade nog 10 kubik vatten där, va som en ångbastu därinne. Dom hade i stort sett bara L-malar. Många olika och lite storlek på de flesta. Såg också att dom hade bruna axolotl-bebisar i typ "pizzasalladsburkar", tråkigt o se.....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...