krille 55 Postat 4 april 2013 Författare Postat 4 april 2013 Skickat från min C6603 via Tapatalk 2Försöker skicka en bild från telefonen. Vet inte hur det går. Citera
krille 55 Postat 4 april 2013 Författare Postat 4 april 2013 Skickat från min C6603 via Tapatalk 2Det funkade ju. Tog kortet i kväll innan jag gick till jobbet. Grymt bra kamera i nya telefonen. Är helnöjd med hur karet ser ut nu. Fina färger och hyfsat bra tillväxt. Citera
Heske Postat 4 april 2013 Postat 4 april 2013 Jäklar va du har grejer!!! Måste väl snart byta till större igen? Snygg är det också förresten Citera
Laggeman Postat 4 april 2013 Postat 4 april 2013 Ser bra ut Christer, hoppas att du kunde hitta en plats till fraggen i den där korallmassan! Citera
krille 55 Postat 4 april 2013 Författare Postat 4 april 2013 Den är lite blyg ännu så den står och gömmer sig bakom revet men den finns därEn färgexplosion.menjag ser ingen Xanthurum ?? Citera
krille 55 Postat 4 april 2013 Författare Postat 4 april 2013 Jodå det gick bra. den finns där nästan mitt i karet.Ser bra ut Christer, hoppas att du kunde hitta en plats till fraggen i den där korallmassan! Citera
Guest Postat 4 april 2013 Postat 4 april 2013 grymt välfyllt kar:)Det går åt en hel del ballning ?Detta om 6 månader eller WAW säger jag bara. Citera
krille 55 Postat 4 april 2013 Författare Postat 4 april 2013 Jo balling går det åt. Kh sjunker från 8 till sju på ett dygn om man inte tillsätter nåt. Hoppas på att få dit ballingpumparna i helgen så man slipper tillsätta manuellt. Euphylliorna är ju så stora så dom når ju många andra koraller och bränner dom. Har försökt att samla dom i högra hörnan så gott det går men alla får inte plats därgrymt välfyllt kar:)Det går åt en hel del ballning ?Detta om 6 månader eller WAW säger jag bara. Citera
krille 55 Postat 4 april 2013 Författare Postat 4 april 2013 Lägger upp två kort på min symphyllia(tror jag det är). En med full belysning och en med bara blått ljus. Den ändrar färg totalt i blåljus. Citera
Atlas Postat 4 april 2013 Postat 4 april 2013 Nice... Ska bli kul o leka med sånt när jag får mina led.. Citera
Laggeman Postat 4 april 2013 Postat 4 april 2013 Riktigt fin i blåljus. Ny mobil sa du, vad är det för en då? Citera
krille 55 Postat 4 april 2013 Författare Postat 4 april 2013 Sony xperia Z. damm och vattentät och 13 mpix kameraRiktigt fin i blåljus. Ny mobil sa du, vad är det för en då? Citera
krille 55 Postat 4 april 2013 Författare Postat 4 april 2013 efter att ha tagit 78 bilder så blev det äntligen en där det går att se vad det föreställer. Conny efterlyste en bild på nyförvärvet. Robins xanthurum, efter att ha stått och tjurat bak revet i ett dygn så har den börjat simma rundor i karet. Den har även ätit idag både mysis och artemia Den är djäkligt vacker. Citera
Robbyn Postat 4 april 2013 Postat 4 april 2013 Kul Skönt att den är på plats och mår bra nya kungen i karet -kung Citera
ikola Postat 4 april 2013 Postat 4 april 2013 Nu tror jag dig, du har ju en Xanthurum.Grymt fin fisk i ditt fina akvariumNästa vecka skall jag försöka ta kort på en xanthurum i Röda Havet. Citera
krille 55 Postat 6 april 2013 Författare Postat 6 april 2013 Absolut kung i karet även om den är ganska tillbakadragen än så länge. I dag har jag sett den gå och beta alger också.Ja du Conny, måste ju va så mycke bättre att få se dom i sin naturliga miljö. Ha det så gott på semestern.I dag har jag installerat ballingpumparna. Provkörde dom för säkerhets skull och mätte hur mycke dom gav per minut innan jag satte dit dom. Mätte värdena nu innan och ska köra några dagar och mäta igen för att se om jag lagt mig i rätt nivå. Har börjat pula med den automatiska vattenpåfyllningen också, får se om jag blir färdig med den i morgon. Dagens värdeKh 9.0Ca 390Mg 1290No3 5Po4 0,03salt 1,026 Citera
krille 55 Postat 7 april 2013 Författare Postat 7 april 2013 Såja, nu sitter vattenpåfyllningen på plats också. nu återstår bara att se om den startar och stannar som den ska eller om givarna måste justeras. Har även limmat ett nytt terrarie till flickans ödlor. Hon ville ha ett större nu när hon flyttar hemifrån och ödlorna växer. Va man hinner när man inte spelar revy på helgerna! Citera
krille 55 Postat 5 maj 2013 Författare Postat 5 maj 2013 Har inte skrivit på länge. Började jobba nu vid nio och skriver några rader medan maskinen jobbar. Allt verkar rulla på bra. Har fått höja ballingen lite efter hand men startade medvetet lite lågt då det är lättare att tillsätta lite extra än att rätta till för höga värden. Det ringde en kompis och undrade om jag ville följa med till zooaffären i Kristianstad i morgon. Har bara varit där en gång tidigare så det tackar man ju inte nej till. Har ju rätt fullt i baljan men man vet ju aldrig om det blir nåt. Citera
krille 55 Postat 27 maj 2013 Författare Postat 27 maj 2013 Blir långt mellan livstecknen men det beror på att allt tuffar på som det ska. Enda problemet för tillfället är el LPS som jag köpte, fick inget latinskt namn i affären. Dom kallade den konkorall. Nån som har ett namn på den? Djäkligt snygg i alla fall. Problemet är att det tyckte min dvärgkejsare också. Citera
alexochingencarina Postat 27 maj 2013 Postat 27 maj 2013 Jävlar va välfyllt det blivit. Riktigt fint kar! På korallen blir min gissning Trachyphyllia. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.