Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Ja det växer ihop och bränner varandra på en del ställe. Finns en del som skulle bort men jag är rädd för att bryta sånt som jag vill ha kvar så därför blir det inte av. Ditt kar som jag köpte har blivit riktigt fint Hermanbrute

• 3 veckor senare...
Postat
post-6211-14468932715941_thumb.jpg Hade två acroporor som såg heldöda ut. tänkte slänga ut dom men på Larrys inrådan lät jag dom stå kvar och riktade en nyinköpt streamer mot dom. och se vad som hände flera nya tillväxttoppar med riktigt bra färg. Återuppståndelse från det döda

post-6211-14468932715705_thumb.jpg

Postat

i går när lyset tändes så satt min clownhona död fastsugen i gallret till mp 40-pumpen. haft henne 1år och visade inga tecken på sjukdom kvällen innan. åt och va i sin rhodactis som vanligt. Så nu har jag en ensam hane. varför dör en halvvuxen fisk som man haft länge helt plötsligt? För en frisk fisk fastnar väl inte i en pump på det viset

• 3 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
Postat (ändrat)

grymma bilder krille!..ang pumpinsug o fisk är jag övertygad med åren att detta kan ske med friska firrar...optimalt om pumpstyrkan gick ner betydligt på natta o brummade igång på morgonkvisten kan man tycka

Ändrat av hagbard
  • 2 månader senare...
Postat

Va mycke nära ett totalhaveri i måndags. Tyckte ett par koraller började se hängiga ut. visade sej att doserpumpen hade havererat. bara en kanal som funkade. mätte värdena mg1120, ca 220 och kh16. nu i kväll efter tre dars justeringar ligger jag på mg 1260, ca 320 och kh 12,5. ska byta 50 liter vatten i morgon och mäta igen efter det. Sen ska jag starta upp min nyinköpta fyrkanaliga doserpump från oceanakvarium. Det verkar i dagsläget som om allt klarat sej

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...