Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

• Svar 661
  • Visningar 82,4k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Populäraste inläggen

• Nytt biotopkar Christer.. Liatölpens oljehamnsakvarium.

• Det växer över ytan

• lägger upp en helbild från i kväll.   lägger upp två bilder på nyförvärv från håkanstorp också . En grön turbinaria och en rosa sak med oranga polyper, skitfin som jag glömde namnet på

Populära bilder

Postat
  • Författare
post-6211-14468932502737_thumb.jpg Har försökt lägga upp bild den vanliga vägen i flera dar men misslyckats. Men idag funkade det. HURRA. Så här ser det ut i baljan nu
Postat
  • Författare

Alexcarina. Det är en levande sten som går från botten och nästan upp till ytan. Alltså inget ihopsatt. den är riktigt fin

Postat
  • Författare
post-6211-14468932504194_thumb.jpg Ett par närbilder på pelaren. Nu kom dom av någon anledning på tvären men ni får ligga och titta

post-6211-14468932503941_thumb.jpg

Postat
  • Författare

Ja det växer ihop och bränner varandra på en del ställe. Finns en del som skulle bort men jag är rädd för att bryta sånt som jag vill ha kvar så därför blir det inte av. Ditt kar som jag köpte har blivit riktigt fint Hermanbrute

Postat
  • Författare

Nä Ikola. Större blir det inte men ska flytta en del knappar och skivor till det nya så blir det lite större plats

Postat

Ja jag såg att det var igång men har inte kunnat kolla så noga. Kom precis hem från Thailand resa så har många trådar att kolla igenom :)

• 3 veckor senare...
Postat
  • Författare
post-6211-14468932715941_thumb.jpg Hade två acroporor som såg heldöda ut. tänkte slänga ut dom men på Larrys inrådan lät jag dom stå kvar och riktade en nyinköpt streamer mot dom. och se vad som hände flera nya tillväxttoppar med riktigt bra färg. Återuppståndelse från det döda

post-6211-14468932715705_thumb.jpg

Postat
  • Författare

i går när lyset tändes så satt min clownhona död fastsugen i gallret till mp 40-pumpen. haft henne 1år och visade inga tecken på sjukdom kvällen innan. åt och va i sin rhodactis som vanligt. Så nu har jag en ensam hane. varför dör en halvvuxen fisk som man haft länge helt plötsligt? För en frisk fisk fastnar väl inte i en pump på det viset

Postat

Tråkigt

Om det inte var en ungfisk när du köpte den så vet du ju inte hur gammal den var

• 3 veckor senare...
Postat
  • Författare

Men inte den skärpan i bilden som du har alexander. Tagit på frihand. hittade inte skruven till stativet. Fattar inte va den tagit vägen

Postat
  • Författare
post-6211-14468932975385_thumb.jpg en jättefin LPS köpt som Wellosiphyllia för i,5 år sen ca 15 cm i diameter. Har delat sej så nu är det två polyper
  • 3 veckor senare...
Postat

grymma bilder krille!..ang pumpinsug o fisk är jag övertygad med åren att detta kan ske med friska firrar...optimalt om pumpstyrkan gick ner betydligt på natta o brummade igång på morgonkvisten kan man tycka

Ändrat av hagbard

• 2 månader senare...
Postat
  • Författare

Va mycke nära ett totalhaveri i måndags. Tyckte ett par koraller började se hängiga ut. visade sej att doserpumpen hade havererat. bara en kanal som funkade. mätte värdena mg1120, ca 220 och kh16. nu i kväll efter tre dars justeringar ligger jag på mg 1260, ca 320 och kh 12,5. ska byta 50 liter vatten i morgon och mäta igen efter det. Sen ska jag starta upp min nyinköpta fyrkanaliga doserpump från oceanakvarium. Det verkar i dagsläget som om allt klarat sej

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.