Gå till innehåll

fråger om occelaris och salarias


m1nken

Rekommenderade inlägg

Clowner är lite speciella, dom trivs nog där. Antar att dom äter och så? isåfall är det ingen fara. Skaffa en euphyllia eller något så kommer dom så småningom säkerligen boa i den. angående salariasen verkar lite konstigt, min har aldrig ändrat färg, men man vet aldrig dom kanske kan göra detta? haft den länge?

mvh Rickard

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har haft två stycken clown fiskar sen 2 veckor sedan och dom har samma beteénde. Köpte en euphyllia och en Xenia och det är först som nu dom börjar undersöka akvariet. Men för mesta delen så står dom i ett hörn. Det tar nog tid för fiskarna att vänja sig vid dom nya förhållandena.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har nog 30 huvuden av Euphyllia av olika sorter, mina Clowner tittar inte ens åt dom:)

Däremot så har den ene nu efter ett år börjat gosa med en knappkolloni, men det kanske är naturligt eftersom dom är åt anemonhållet. Tror inte du behöver oroa dig Emil, mina har simmat ett drygt år i karet o dom slaggar fortfarande uppe i ytan i ena hörnet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har 2 par occelaris clowner ett svart och ett orange, en av de orange var vild fångad och de flytta direkt in i euphyllian men har på senare tid flyttat ner till ett gäng skivisar där dom är under dagarna och på kvällen flyttar de tillbax till euphyllian.

de svarta får stryck om de går nära euphyllian då de simmar mest vid baksidan av akvariet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har ett orange ocellaris par. på natten sover dom alltid precis under ytan i samma hörn var natt. på dagen är dom i min Euphyllia Glabrescens och nu på senare tid har honan flyttat in i en stor Rhodactis skiva där hon brukar ligga och titta ut. den stora (honan) är helt klart mer intresserad av att "bo" i något. den lilla (hanen) tar bara en sväng in i euphyllian då och då.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...