wrang Postat 4 januari 2014 Författare Dela Postat 4 januari 2014 Kanon tack Ät ju inte ute att skapa en led ramp utan få bättre ljus i karet än mina blåa lysrör Så om man skulle köra med 4st led per sida å 3blå å en actanic eller om man kan få in 5st på 25cm yta å en fläkt på sidan som blåser igenom luften på kylflänsenSkulle vilja få lite "pop" effekt även på dagen på koralerna /Christian Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 4 januari 2014 Dela Postat 4 januari 2014 Ac-Rc har en 20 wattare som är en sådan blandning. Jag använder sådana men kör dem på ca 10 watt i ett bygge jag gjorde. Använder du sedan lysrör typ ATI coral iplus eller aquablue special så kommer du antagligen få "pop up" även när huvudljuset är täntMVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 4 januari 2014 Författare Dela Postat 4 januari 2014 (ändrat) Ac-Rc har en 20 wattare som är en sådan blandning. Jag använder sådana men kör dem på ca 10 watt i ett bygge jag gjorde. Använder du sedan lysrör typ ATI coral iplus eller aquablue special så kommer du antagligen få "pop up" även när huvudljuset är täntMVH LasseFinns inga bra lysrör med 8watt T5 så det är därför jag vill byta!men har du en länk till den 20wattaren Ändrat 4 januari 2014 av wrang Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 4 januari 2014 Dela Postat 4 januari 2014 http://ac-rc.net/catalog/product_info.php?cPath=22_28_32&products_id=102&osCsid=e491a0e55aa3e1acec12c41aad1945ecDetta menar Lasse.. Men i ditt fall så kör lösa tre wattare , men du kan absolut köra på dom våglängderna som i detta chip.. Väldigt snarlikt mitt förslag innan..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 4 januari 2014 Dela Postat 4 januari 2014 Om du har möjlighet att ha 25cm lång fläns så sätt ändå chipen En aning koncentrerat mot mitten. Så du kanske har leds på 15cm i mitten o bara har kylfläns sen för flänsen blir ändå hyfsat jämnvarm över hela i slutändan.Två bilder här som exempel.. Alu profilen är 50*20mm , en 40cm lång bit tålde Nästan 60w chipen på bilden är 20w chip. Men som du ser så sätt chipen en aning med fokus mot mitten på flänsen , blir riktigt bra i baljan sen..Får du möjlighet till att få dit 5chip på var sida så kör.445 - 430 - 445 - 420 - 445 Vågar påstå att det blir ganska effektfullt i karet ska du se.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 4 januari 2014 Författare Dela Postat 4 januari 2014 Om du har möjlighet att ha 25cm lång fläns så sätt ändå chipen En aning koncentrerat mot mitten. Så du kanske har leds på 15cm i mitten o bara har kylfläns sen för flänsen blir ändå hyfsat jämnvarm över hela i slutändan.[ATTACH]108856[/ATTACH][ATTACH]108857[/ATTACH]Två bilder här som exempel.. Alu profilen är 50*20mm , en 40cm lång bit tålde Nästan 60w chipen på bilden är 20w chip. Men som du ser så sätt chipen en aning med fokus mot mitten på flänsen , blir riktigt bra i baljan sen..Får du möjlighet till att få dit 5chip på var sida så kör.445 - 430 - 445 - 420 - 445 Vågar påstå att det blir ganska effektfullt i karet ska du se.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalkwow blir så glad för din hjälp!japp jag få lätt plats med 25cm aluprofilVilket är bäst att köra en typ aluprofil eller en med flänsar. tror att 5st 3watts funkar bäst för mig i början är ju ändå samma effekt med t5 men det är jag inte ute efter.affär för köp av dessa olika blåa leds och är det bara cree som gäller?Dali kortet kan man ju dimmra mellan 1-100% Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 4 januari 2014 Dela Postat 4 januari 2014 Eftersom du kommer o kunna dimma ner så kör 5 chip på var sida.. En vanlig ledstjärna är 20mm så det blir gott om plats ändå på flänsen..Ang fläns eller profil.. Svaret är inte superlätt.. Det som bestämmer är snarare hur du planerar kylfläkten..Enkelt tänkt nu.. Planerar du in en fläkt som ska kyla hela "utrymmet" där du hade tidigare T5 rör eller en fläkt specifikt för att kyla den alu profil som LED chipen sitter på ?Där har du nog svaret på den frågan.. Fläkt behövs vilketsom.. Kyla hela utrymmet = flänsEnbart kyla LED delen = någon typ av profil som kan hålla luftflödet. Typiska fyrkantsprofil då.. Billigt o bra..Med vänlig hälsning, Manne Ang Cree eller inte.. Det verkar som cree levererar en nyans mer ljuse per watt som du sätter i rampen.. Men i ditt fall hade jag handlat där jag kan få hem alla önskade chip på en o samma gång/köpställe.Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 4 januari 2014 Författare Dela Postat 4 januari 2014 hmm den fläns du har är den en profil eller solid?Vill inte borra i min armatur så hade tänkt att sätta en fläkt på högkant som blåser in men får se hur mycket det bygger med led.s å ev lins eller om man kör utan lins? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 4 januari 2014 Dela Postat 4 januari 2014 Profilen på bilderna är ihålig.. Godset är 2mm tjockt tror jag.. Du skrev längre upp 26*4 cm samt 6cm hög..Frågan jag ställer då, tror du du kan få in en fyrkantsprofil som är 40*40 och säg 23cm lång ??Då kan du hitta en fläkt som är 40*40 från datorvärlden och sätta på gavlen av profilen, innanför din gavel på finlampan.Sen har du 2cm till LED chip samt Lins.. Det är inga problem..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 4 januari 2014 Författare Dela Postat 4 januari 2014 japp de funkar kanon med en 40x40 profil å en som dennaFractal Design Chassifläkt Silent Series 40mm Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 4 januari 2014 Dela Postat 4 januari 2014 Då behöver du två fläktar o en halv meter 40*40 fyrkantsprofil som du delar upp , så är kylningen klar..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 4 januari 2014 Författare Dela Postat 4 januari 2014 Då behöver du två fläktar o en halv meter 40*40 fyrkantsprofil som du delar upp , så är kylningen klar..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using TapatalkJapp precis sen så får man leta vidare efter 3watts led./Christian Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 4 januari 2014 Dela Postat 4 januari 2014 Japp precis sen så får man leta vidare efter 3watts led./ChristianDet är inget svårt.. Bara o googla lite Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 4 januari 2014 Dela Postat 4 januari 2014 Du hittar dem på samma ställeMVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 4 januari 2014 Dela Postat 4 januari 2014 Du hittar dem på samma ställeMVH LasseKan man få dom på en stjärna där om du menar acrc..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 4 januari 2014 Dela Postat 4 januari 2014 Det verkar inte så men skicka iväg en förfrågan - har för mig att han har haft det förutMVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 4 januari 2014 Författare Dela Postat 4 januari 2014 Det verkar inte så men skicka iväg en förfrågan - har för mig att han har haft det förutMVH Lasseså får man bara välja vilken stjärna man skall haHi Christian, please the check following links where is the items you looking for:420nm: http://ac-rc.net/catalog/product_info.php?cPath=26&products_id=171430nm: http://ac-rc.net/catalog/product_info.php?cPath=26&products_id=150445nm: http://ac-rc.net/catalog/product_info.php?cPath=26&products_id=170 Kind RegardsAlan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 5 januari 2014 Författare Dela Postat 5 januari 2014 japp de funkar kanon med en 40x40 profil å en som dennaFractal Design Chassifläkt Silent Series 40mmFläkt beställd, alu profil får bli i att leta efter i veckan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 5 januari 2014 Dela Postat 5 januari 2014 så får man bara välja vilken stjärna man skall haVar ju smidigt ! Kör 20mm pre solderd Petigt nog sen när du ska lödda själv på stjärnan..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 6 januari 2014 Dela Postat 6 januari 2014 Kan du köra 50 * 25 så finns den på Bauhaus i Bäckebol - finns även andra mått - dock osäker på 40*40MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 6 januari 2014 Dela Postat 6 januari 2014 Lasse , 50 kommer inte att få plats inne i wrangens Mh ramp..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 6 januari 2014 Dela Postat 6 januari 2014 Det kan vara idé att provköra profilen med fläkt innan du beställer lysdioderna. Det blir varmt i en MH-ramp. Den bör inte vara mer än max 40 grader utan lysdioderna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 6 januari 2014 Författare Dela Postat 6 januari 2014 Det kan vara idé att provköra profilen med fläkt innan du beställer lysdioderna. Det blir varmt i en MH-ramp. Den bör inte vara mer än max 40 grader utan lysdioderna.Hur mäter jag detta då. Med en laser temp mätare eller nått annat?Undra om man kan skärma av på mh sidan så man slipper lite värme.../Christian Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 6 januari 2014 Författare Dela Postat 6 januari 2014 Kan få in en bredd 50mm utan problem men funderar om jag kan sätta nått skydd för att slippa värmen från mh-lampanLite nya bilder på utrymmet. Det är 45x50mm (HöjdxBredd) som får plats där det är tänkt. Träklossen är 45x30mm/Christian Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 6 januari 2014 Dela Postat 6 januari 2014 Det lättaste är att mäta med en IR termometer. Kjell.com har. Jula och Biltema också. Att tänka på är att aluminium speglar IR ljuset så den kan visa för mycket i fel vinkel. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.