Gå till innehåll

Lasses Percula 120


Lasse

Rekommenderade inlägg

De här bilderna ser ju hur trevliga ut som helst Lasse:)

Härligt att en 'gammal' acropora vaknat till liv igen efter en lång tids dvala. För flera år sedan hade jag en montipora som sakta dog ut och det var nästan inget kvar, men av någon anledning tog den sig och är nu stor som en pizza. Som mest fart tog den när jag gick över till LED.

Vi vet ju alla vilken betydelse solen har för vår planet. Även om LED fortfarande inte kan kompensera solen så är jag helt säker på att LED-belysningens intrång i vår värld är någon slags milstolpe.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp - har dessutom blivit tätare och faktiskt tror jag att jag inom en vecka kan visa en vit kant på den jag fick av dig förra gången. :)

MVH Lasse

Vore kul om den kom igång också.. Tyckte den saknade en hel del färg dock vid senaste besöket..

post-3404-14468930314478_thumb.jpg

Din handflata är från denna monti hos mig.. Du borde kunna klämma till så du får denna fylliga färg också..

Mvh Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Glädjedödare där :) Vi får väl se

Men jag tog ett foto på den tillfrisknande akroporan nu i kvällsljuset. D

De lila tonerna är Actinicljuset som gör något med kameran men det gröna är verkligt återgivet. Och sedan upptäckte jag linslusen också :)

post-2331-14468930314733_thumb.jpg

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här går man länge och väl och tittar på eventuella koraller att köpa. Har fullt av grönt och vill tillbaka till det där lite bruna, gärna 20 nyanser av brunsås. Där är två intressanta saker - men den ena är väl lite för grön i "uppstickarna". Näe - jag tar den andra - den kommer macha bra i mitten mellan mina rostiga koraller och de blå skivorna. blir nog bra - ser ut att vara lite rosa där i det bruna. Sagt och gjort - ner i en påse och i ryggsäcken. Tyngden uppvägs av att plånboken är lite lättare på hemvägen. Upp ur påsen och i karet. På med glasögona för att njuta av den perfekta övergången mellan rostbrunt och blått. Tji fick jag - det är falsk marknadsföring när handlarna inte har tillräckligt/rätt ljus. Vad säger ni - skall jag gå tillbaka och klaga? Det kan jag väl inte - det är ju faktiskt lite rosa och brunt i den - den kanske blir bättre......

post-2331-14468930434824_thumb.jpg

MVH Lasse

PS - ibland skall man våga att köpa grisen i säcken :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med föregående talare att dendära eupyllian är lite läcker.

Sätt upp mig på kön med.

Dock tycker jag det är dumt att ställa sig sist i kön, det står ju redan en där...hehe.

Eller vid närmare eftertanke så kan jag stå sist, dröjer ett bra tag innan jag fått igång mitt nya kar.

Bakgatan på hisingen misstänker jag är den som börjar på H och slutar med erkulesgatan, där kan man göra klipp om man har lite koll på koraller.

Tro mig jag vet.

- Vad ska du ha för stenen stor som en halv handboll med domdär bruna skivorna?

- Tja... 150 spänn.

Visade sig vara ett 10 tal färgglada ricordea. :)

//Marko 'DaTrucka' (via mobil).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tja - jag gick dit och klaga idag - sa att det var på gränsen till falsk marknadsföring :) Hjälpte inte så jag bad dem fånga upp en vit korall (eller var det Ester Williams gamla badmössa?). Stoppa den i karet, på med glasögon - och ta mig f-n - var inte den grön också..... Bilder kommer på eländet :)

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tja - jag gick dit och klaga idag - sa att det var på gränsen till falsk marknadsföring :) Hjälpte inte så jag bad dem fånga upp en vit korall (eller var det Ester Williams gamla badmössa?). Stoppa den i karet, på med glasögon - och ta mig f-n - var inte den grön också..... Bilder kommer på eländet :)

MVH Lasse

Öken, att det händer igen.

//Marko 'DaTrucka' (via mobil).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den är ju omöjlig att fota - den reflekterar så mycket ljus ....... Men här är en dålig bild och sen en till....

Ja det fylls upp - stärkt av självförtoendet att jag kunnat få de två sista från dig Manne att överleva.... Skämt åsido - bytet till dream Chippen har betyt att ljus är ingen fråga längre och det växer ordentligt samt att jag har en stadig konsumtion av karbonater och kalcium.

post-2331-14468930462817_thumb.jpg

post-2331-14468930462592_thumb.jpg

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...