Gå till innehåll

Glenns yngel och fraggkar


Genne

Rekommenderade inlägg

  • Svar 130
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 3 månader senare...
  • 6 månader senare...

I dag är det en ny kull på G det är ett helsike att jaga dom små i det stora karet.

När dom går inne bland taggarna på Diademan är dom inte alls smidiga att fånga (undrar hur många som vet hur snabb en uppretad Diadema är?) och ännu snabbare är dom nysläppta ynglen.

Jag har hittils set två som hanen släppt men han ser ut att ha unnen full så det blir väll nattjobb.

Bild på ett yngel som släpptes 10minuter innan bilden togs i kväll

post-5412-14468929707228_thumb.jpg

MVH/Glenn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sitter nu på jobbet och halvsover efter 4 timmars sömn.

Jag lyckades fånga ett 15tal yngel i natt med hjälp av en håv och ficklampa för att flytta över dom till yngelkaret, det ser riktigt trevligt ut där dom simmar omkring i ett stim.

Detta är fördelen när bägge karen ligger på samma system det är bara att flytta fisken mellan dom olika karen utan att behöva tänka på inkoppning.

Frugan lär inte vara så glad när hon vaknar och ser hur rumsgolvet ser ut-boxing

MVH/Glenn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sitter nu på jobbet och halvsover efter 4 timmars sömn.

Jag lyckades fånga ett 15tal yngel i natt med hjälp av en håv och ficklampa för att flytta över dom till yngelkaret, det ser riktigt trevligt ut där dom simmar omkring i ett stim.

Detta är fördelen när bägge karen ligger på samma system det är bara att flytta fisken mellan dom olika karen utan att behöva tänka på inkoppning.

Frugan lär inte vara så glad när hon vaknar och ser hur rumsgolvet ser ut-boxing

MVH/Glenn

Det får du nog fixa bilder på i eftermiddag! Stimmet då alltså, hur ditt golv ser ut är mindre intressant ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Funderar på att skaffa några bangaier till helgen. Jag har ju 2st stora diadema borrar och jag har upplevt hur nysläppa bangaer simmat bland taggarna tidigare och vill se detta igen känner jag efter sett dina bilder .) Härligt med denna entusiasm genne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Oscar här kommer dom, jag lyckas inte få alla på bild på en gång då dom sprider ut sig i karet och jag måste zomma kraftigt om dom ska synas (får skaffa ett mindre yngelkar i så fall).

Jag tycker du ska bry dig om mina golv;)

Andreas det är så härligt att få vara med när man får en bit av naturen att fungera hemma-Sol

Har nu fångat 17 yngel och här kommer några bilder på dom

post-5412-14468929720445_thumb.jpg

post-5412-14468929719404_thumb.jpg

post-5412-14468929719605_thumb.jpg

post-5412-14468929719811_thumb.jpg

post-5412-14468929720024_thumb.jpg

post-5412-14468929720236_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Hej och ursäkta att jag inte svarat er men mitt internett blev inte instalerat fören nu i kväll, här i Spanien.

ikola allt går bra enligt rapporterna hemifrån.

Wigge man ser det på att hanen slutar att äta och börjar se större ut runt munnen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...