Gå till innehåll

Vilka är det som bygger akvarium i göteborgsområdet?


Reuben

Rekommenderade inlägg

Hej,

Är såhär att min far har velat ha ett lite större kar ett tag och har planerat att avvakta tills de skulle flytta, efter mycket om och men med köpare som avböjt i sista minut etc så blev huset sålt.

I vanliga fall skulle detta ta ett tag och man skulle ha gott om tid för att beställa kar etc men nu vill säljarna flytta in om 2 veckor så det blir flytt som startar mer eller mindre direkt.

I göteborgsområdet vilka är det som tillverkar akvarium?

har försökt få tag på majornasglas hela dagen men har inte fått något svar.

Då min far vill ha samma bänk till sitt nya kar så blir det väldigt svårt att göra flytten när han väl flyttat akvariet.

Någon med några tips?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Står inte akvariet just nu fyllt med 200L vatten eller ngt på bänken han vill behålla? dvs måste du inte tömma akvariet för att få loss bänken? hänger inte med.

Jag hade satt upp ett temporärt akvarium i det nya huset.. typ åkt till hornbach och köpt ett 240L eller så som man kan hälla i lite gammalt vatten, några stenar, alla koraller och fiskar, blanda på med lite nytt vatten.. sen låta en skummare gå där och en cirkulationspump.. Det är ju under förutsättning att din far inte behöver ett nytt exakt likadant akvarium, utan att han kan återanvända det gamla.

Jag har en AM turboflotor 1000SL hang on som jag kan låna ut om det är aktuellt.. för kännedom.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,

Mjo men han ville egentligen bara få allt gjort på en gång nu när lägenheten står tom och inte börja ett nytt projekt om några veckor, men det är väl det som det lutar sig åt nu, vi får se hur vi gör då vi fortfarande inte fått svar från majornas.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...