Quirkz Postat 2 februari 2013 Författare Postat 2 februari 2013 Kul greger att du tittar i lösningen är nära nu med burken ska mäta i morgon igen Citera
Quirkz Postat 4 februari 2013 Författare Postat 4 februari 2013 två sps koraller i burken nu tack sune (danne) för det Citera
Quirkz Postat 7 februari 2013 Författare Postat 7 februari 2013 Kh 8.5Ph 8Mg 1320Ca 460No3 12 jobbar på det Citera
Quirkz Postat 10 februari 2013 Författare Postat 10 februari 2013 Kul igår kom sune över och mätte lite vatten och prata lite skit, nitraten för mig ligger på 12 nu med får nog öka lite till Citera
Quirkz Postat 12 februari 2013 Författare Postat 12 februari 2013 God kväll nu har vi ju ökat dosen till 3ml 3 gånger dagen ligger mellan 12 och 25 men min lps mår bra så det är ingen fara pratar med chefen nu om vi ska höja lite till Hans från Drakfisken Citera
Quirkz Postat 15 februari 2013 Författare Postat 15 februari 2013 Ökar ett steg till 4ml 3 gånger får vi se vad som händer men det är skönt att det inte går upp i alla fall Citera
Quirkz Postat 16 februari 2013 Författare Postat 16 februari 2013 Lite nytt nu så får vi se om allt kommer rulla som det ska borde göra det Citera
_Manne_ Postat 16 februari 2013 Postat 16 februari 2013 (ändrat) Har också testat den där flaskan en gång för några månader sen.. Funkar bra så länge det finns mer o hämta i flaskan , dvs slutar du med flaskan så ökar värdet igen..Gick över till väs igen Men nu när du jobba på nitraten , hur ser fosfat värdet ut ? Absolut viktigt o veta om du ska jobba med färger på korallerna.Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Ändrat 16 februari 2013 av _Manne_ Citera
Quirkz Postat 16 februari 2013 Författare Postat 16 februari 2013 Ska dra ett test om en stund Citera
_Manne_ Postat 16 februari 2013 Postat 16 februari 2013 Har du en Hanna checker ? Annars får leffe sälja en sådan till dig också.Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Quirkz Postat 16 februari 2013 Författare Postat 16 februari 2013 Tog test nu med Futana Marin po4 får inga utslag alls Citera
bjomat Postat 16 februari 2013 Postat 16 februari 2013 Säger som Manne testa med Hanna checker. Citera
Dykaren Postat 16 februari 2013 Postat 16 februari 2013 Funkar bra så länge det finns mer o hämta i flaskan , dvs slutar du med flaskan så ökar värdet igen..Gick över till väs igen På vilket sätt skiljer det sig från väs? Väs slutar väl också fungera så fort du slutar dosera?I övrigt så kan jag bara hålla med om Hanna checker. Men jag tycker framför allt att målet just nu ska vara att stabilisera akvariet och få sps att överleva. Maxa färger kan vänta lite. Citera
_Manne_ Postat 16 februari 2013 Postat 16 februari 2013 På vilket sätt skiljer det sig från väs? Väs slutar väl också fungera så fort du slutar dosera?I övrigt så kan jag bara hålla med om Hanna checker. Men jag tycker framför allt att målet just nu ska vara att stabilisera akvariet och få sps att överleva. Maxa färger kan vänta lite.Dykaren:Du har iprincip helt rätt.. Kanske lite dumt skrivit.. I mitt fall så tyckte jag att korallerna blev "mörka" ganska omg efter att den flaskan var slut medan med VÄS så tog säkert två veckor innan jag nämnvärt såg en försämring.. Nu såhär i eftertanke som kanske jag kom lägre ner med väsen , därav tiden..Personligen gissar jag att "flaskan" är mer förlåtande när det gäller doseringen , vilket gör att man kan göra lite "fel" medans Väs kraschar värdena lättare.Dock väldigt synd att den är metanol baserad så man inte kan ha den på doserpump.. < har ni andra åsikter där så berätta gärna om egna erfarenheter i detta ämne.Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
greger Postat 16 februari 2013 Postat 16 februari 2013 Är det nåt japanskt fosfattest ? Tog test nu med Futana Marin po4 får inga utslag alls Citera
Dykaren Postat 16 februari 2013 Postat 16 februari 2013 Dykaren:Dock väldigt synd att den är metanol baserad så man inte kan ha den på doserpump.. < har ni andra åsikter där så berätta gärna om egna erfarenheter i detta ämne.Mvh ManneVidareutveckla gärna där Manne. Tänker du på slangarna eller?Greger, Fauna Marin. Inget mer spännande än så. Men allt japanskt säljer ju man skulle kanske byta namn. Citera
_Manne_ Postat 16 februari 2013 Postat 16 februari 2013 Vidareutveckla gärna där Manne. Tänker du på slangarna eller?Greger, Fauna Marin. Inget mer spännande än så. Men allt japanskt säljer ju man skulle kanske byta namn.Vad jag förstår så kan man inte ha flaskan stående öppen för dosering.. < eller har jag fel ?Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
ted64 Postat 16 februari 2013 Postat 16 februari 2013 Vad jag förstår så kan man inte ha flaskan stående öppen för dosering.. < eller har jag fel ?Mvh Manne Sent from my iPhone using TapatalkJag borrade ett hål i korken så slangen gick precis igenom har nog kört 4 - 5 stora flaskor på det viset Citera
Quirkz Postat 16 februari 2013 Författare Postat 16 februari 2013 Min flaska är ej öppen har gjort ett hål korken precis så slangen går ner så det är täppt Citera
_Manne_ Postat 16 februari 2013 Postat 16 februari 2013 Det måste ju komma in luft för att ersätta den mängd vätska som ska ut..Då anser jag att det måste finnas ett lufthål med.Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Quirkz Postat 16 februari 2013 Författare Postat 16 februari 2013 Lite luft kommer in ska du se Citera
Quirkz Postat 16 februari 2013 Författare Postat 16 februari 2013 Hanna test klart 0.00 fick jag Citera
Quirkz Postat 17 februari 2013 Författare Postat 17 februari 2013 Sänker dosen till hälften har någon fällning runt slangar pumpar Citera
greger Postat 17 februari 2013 Postat 17 februari 2013 Hans, det blir inte mer spännande än FaunaMarin!Japanskt, jo - du menar att du skulle byta namn till ダイバー ?Vidareutveckla gärna där Manne. Tänker du på slangarna eller?Greger, Fauna Marin. Inget mer spännande än så. Men allt japanskt säljer ju man skulle kanske byta namn. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.