Gå till innehåll

375 liters


Quirkz

Rekommenderade inlägg

Hej Thomas

Kör du med fullt ZeoVit-System nu ?

Skriv gärna lite om vad du doserar, föde genom reaktor och mängden Zeolites (sten).

Vissa akvarium kan ta upp till 12 månader innan det är i perfekt balans, vissa går klart mycket fortare, själv har mitt system gått sedan mars och jag har fortfarande fosfat (0.16-0.09) och nitat (30-35ppm) trots flertalet 20% vattenbyten i veckan. Normalt ska det räcka med ca 5-10% beroende på vilket salt man använder.

Tips: Det du kan göra är att ställa en fråga på din dosering på zeovit.com , glöm inte att fylla i uppgifterna.

Ang doseringen så hör med Leffe igen, går ju att ringa eller så kanske han är snäll och svarar här på formumet. Men enligt vad som står på flaskan så borde du dosera ca 1ml / dag i ditt fall. (360-20% = 288 liter). Hör med Leffe först :D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

hej hopp alla glada,jag håller på med min nitrat än jag kör zeovit med FaunaMarins saker har till och med höjt dosen med ultra bak till det dubbla,men ner går det ej ändå känns som det är ganska hopplöst detta,vatten byten tar ej ner

Jag kör med en Iaquatics ZEOvitreaktor iz-618 och en pump som kör 2000l i timmen har styrp den lite med

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...