Quirkz Postat 22 mars 2012 Författare Postat 22 mars 2012 Fixar det i morgon nu är det natt där ute ps är lite mörkrädd hö hö Citera
Quirkz Postat 25 mars 2012 Författare Postat 25 mars 2012 Hej en liten bild måste man ju ge på min första anemon Citera
Quirkz Postat 25 mars 2012 Författare Postat 25 mars 2012 Jättefint akvarium.Tack men jag har massa kvar man får ta lite i taget Citera
Matteuzzi Postat 27 mars 2012 Postat 27 mars 2012 Verkligen vackert! Hoppas det flyter på, ska följa din tråd! Citera
Quirkz Postat 28 mars 2012 Författare Postat 28 mars 2012 Tack hoppas snart att få lite med koraller när min nitrat är nere fick super medel av leffe i dag från triton men dom bjöd ej på bullar Citera
Quirkz Postat 6 april 2012 Författare Postat 6 april 2012 Detta va lite tokigt........ jag köpte min första muräna runt nyår och efter nyår så trodde jag att den hade dött och blivit upp äten av andra fiskar i akvariumet för den va helt borta. Så jag gick och köpte en ny på triton och efter ett tag blev den en till. Så när jag kommer hem idag så har tydligen den vita muränan hoppat ner i avriningen och lagt sig där och gotta. Efter vi tagit upp honom jag tjejen så tyckte jag att jag såg något mer liggande där nere så jag sa till frugan titta titta det är något där nej nej sa hon och vi spang och hämta en lampa och lyste ner ja då ligger den första muränan där och myser han har alltså varit avrinigen i 5 månader och klarat sig mager som han va så tog vi upp han gav han en halv musla. Och nu får han bara vila och bli frisk och stark igen. Som tur är så ringde jag sune här guiden och prata med han. Han kommer att ta den jag kan ej ha 3 st känns skönt att inte behöva ta bort den.....aja liten lustig sak bara som jag ville dela med erMvh Thomas Citera
Quirkz Postat 7 april 2012 Författare Postat 7 april 2012 Tyvärr så klarade inte muränan sig fast Danne kom idag och hämta den tidigt och gjorde allt han kunde Citera
Quirkz Postat 14 april 2012 Författare Postat 14 april 2012 Hej hopp kan det va så om man har för lite levande sten i burken kan det va svårare då att bryta ner nitraten (no3)Och när man kör pellets måste slangen blåsa precis utan för skummarens insug eller kan den ligga på sidan av skummarens kropp och blåsa rakt fram? Skummaren suger väl in det ändå Med vänlig hälsning, Thomas Citera
Quirkz Postat 15 april 2012 Författare Postat 15 april 2012 Hej euphyllian tycker dom om lite små blåst eller vill dom ha helt stilla mycket ljus eller lite ? Tycker vart jag än sätter den så vill den i inte bli stor Citera
Quirkz Postat 17 april 2012 Författare Postat 17 april 2012 Min anemon har börjat ta sig riktigt bra tycker jag men min Euphyllia vill inte bli stor =(Mg 1410Ca 470po4 0no3 mycket högt no2 0salt 1.025 Citera
Quirkz Postat 21 april 2012 Författare Postat 21 april 2012 älskar din musslaTack så mycket vill bara at den ska bli större Citera
pärtan Postat 21 april 2012 Postat 21 april 2012 den komer att veksa och bli stor och fin kan jag låva.-kung Citera
Quirkz Postat 25 april 2012 Författare Postat 25 april 2012 Någon i min burk har ätit upp min mussla tråkigt men men Citera
Laggeman Postat 25 april 2012 Postat 25 april 2012 Ifall en mussla dör så tar det oftast inte så lång tid innan maskar och små kräftdjur äter upp innehållet, det går oftast över en natt. Små musslor är oftast svårare att få att överleva än större. Citera
Quirkz Postat 25 april 2012 Författare Postat 25 april 2012 Ok det viste jag inte men tack . Jag håller på med bio pellets för att få ner min nitrat jag har doserat 3dl pellets till 360 liter. Först hade jag 1.5 dl men efter två månader och ingen framgång öka jag . Den nya dosen har gått i två veckor och jag har samma utslag som i början frågan är ska man öka dosen kanske med 1.5 dl till ?Ps den fösta dosen har legat i hela tiden Citera
Laggeman Postat 25 april 2012 Postat 25 april 2012 Ett sätt att minska nitraten är att göra ett vattenbyte. Du får som bonus en ny dos spårämnen som korallerna har nytta av. Citera
Quirkz Postat 25 april 2012 Författare Postat 25 april 2012 Ett sätt att minska nitraten är att göra ett vattenbyte. Du får som bonus en ny dos spårämnen som korallerna har nytta av.Jag byter vatten en gång i veckan iblandgår det två veckor Citera
Quirkz Postat 29 april 2012 Författare Postat 29 april 2012 Lite nyare film lite nya saker i annan kamera skakar lite men men =) det går nog att se på Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.