Gå till innehåll

375 liters


Quirkz

Rekommenderade inlägg

Uppdatering: Har nu bestämt mig för att låta nitraten va den vill ej gå ner och vi har prövat det mesta känns drygt att slänga ut massa pengar på saker som ej funkar.. Den enda som blir glad i slutändan är säljaren.. Så det får ta sin tid den borde gå ner tillslut ..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har själv fått grön slime senaste veckan, mina värden har varit väldigt höga (p04: 0,26 och No3: 30) men är på väg ner (p04: 0,16: N03: 25-30) och jag tror att de nu ligger på en nivå som gör att cyano/alger mår prima. Innan helgen hade jag inget som tydde på alger, nu är karet fullt med gröna alger. Så.. jag tror du är på väg neråt nu med N03'n , håll koll på KH så det inte sjunker för mycket (du ligger väl runt 7 nu?, borde väl ligga runt 8-9 med biopellets).

mvh Mikael

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har själv fått grön slime senaste veckan, mina värden har varit väldigt höga (p04: 0,26 och No3: 30) men är på väg ner (p04: 0,16: N03: 25-30) och jag tror att de nu ligger på en nivå som gör att cyano/alger mår prima. Innan helgen hade jag inget som tydde på alger, nu är karet fullt med gröna alger. Så.. jag tror du är på väg neråt nu med N03'n , håll koll på KH så det inte sjunker för mycket (du ligger väl runt 7 nu?, borde väl ligga runt 8-9 med biopellets).

mvh Mikael

JO ska dra upp Kh lite tänkte jag kollade idag hade jag bara 6 på morgonen min

Min p04 är ju bara 0.015

tycker det är lite skumt när no3 är 26 men det va triton som kollade po4

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så, du går över till ZeoVit istället ? :D

Tänk på att det tar lite tid innan allt kommer igång, personlig erfarenhet är att P04 kan stiga när du byter så håll extra koll på det och KH värdet under uppstart.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...