fredrikosterby Postat 6 februari 2013 Författare Postat 6 februari 2013 Ser bra ut både karet och sumpen, kommer du borra själv eller låta någon göra det åt dig?om det blir att borra så gör jag det själv hemma eller nere på farsans jobb, får se hur det blir med det hela först tack så mycket! Citera
fredrikosterby Postat 9 februari 2013 Författare Postat 9 februari 2013 lite gjort då sumpen klar ska bara vatten testa den så de håller tät, farsan har hämtat lite skivor som karen ska stå på och till bakdelen bilden säger ju tusen ord och jag orkar inte skriva så ni får kolla istället massiva ek skivor som karen står på och två tjocka plywood som ska sitta med mellan stag som baksida och hålla den fram tida ljus rampen Citera
wombattwork Postat 9 februari 2013 Postat 9 februari 2013 Jäkla fint Fredrik ... Fint kar och intressant tråd här på Forumet.Anders Citera
fredrikosterby Postat 9 februari 2013 Författare Postat 9 februari 2013 Jäkla fint Fredrik ... Fint kar och intressant tråd här på Forumet.Anderstack så mycket andres! gör mitt bästa det är såndana här komentarer som får en att forsätta skriva här! Citera
fredrikosterby Postat 12 februari 2013 Författare Postat 12 februari 2013 lite bilder till från helgen motivationen bilderna med lampan och sump test lite små läckor längst ner i bubbelfällorna under tyck men annars tätt så nöjer mig med det nu bara bänk sen börjar rör dragning och all teknik ta en titt på min lista och säg till om ni har något passande även likknande eller bättre tas gärna Citera
fredrikosterby Postat 23 februari 2013 Författare Postat 23 februari 2013 hallo igen nu händer det lite iallafall!fått full fart på målarverkstaden och fått gjort lite på den fronten målar allt innan det skruvas ihop för alltid så allt blir fukt tålit.fått ha isär ett gammalt kar som hade sprukit idag och smugit på nya planer, har ju svårt att hålla mig till ett kar så blir att bygga ett nano nu med.... har massa glas pumpar, värmare och en liten luft pump så ska försöka limma det i veckan eller till helgen ialla fall så om pengarna kommer in sen hämta lite vatten från den lokala handlaren och nån bit ls så har jag ett kar att lära mig och expremetera med lite mer diy grejer händer då bilden säger ju tusen ord så några får ni Citera
fredrikosterby Postat 19 december 2014 Författare Postat 19 december 2014 Fått tummen ur röven och intresset tillbaka och även ett jobb vilket jag märkt är bra i denna hobbyn lite grejer beställda 3st 25mm glasgenomförningar samt hål såg till dom. Plus 3st 20w led chip 19500k med allt som behövs runt om från ac-rc hobby får ha detta att börja med. Pvc rören köper jag från dahl då jag har bra pris genom jobbet lite snickeri kvar på bänken står i samma skick som dom förra bilderna Tar gärna tips ang hålslipning i glaset samt hur hårt man ska dra genomförningarna. Citera
fredrikosterby Postat 23 december 2014 Författare Postat 23 december 2014 Lite nya planer på bygget bänken blir inte riktingt som tänkt blir ingen rygg utan en vajerupphängning på lampan. Sumpen kommer troligt viss byggas om då jag tänkt lite annan teknik som inte får plats. Blir nog en jebao dct 6000 som returpump som den ser ut nu och en nacnac Q3 skummare Samt att jag ska försöka göra vatten bytten byten smidigare. Lite bilder komentera gärna Citera
fredrikosterby Postat 25 december 2014 Författare Postat 25 december 2014 Beställde lite grejer från fish-street precis blev en jebao dct 8000 retur pump styrbar samt osomolator med 3 sensorer ska bli kul att se när det kommer och hur det funkar Citera
fredrikosterby Postat 26 december 2014 Författare Postat 26 december 2014 Ännu mer grejer beställda lite pvc rör från biotedmarin samt genomförning bestämt mig för att köra med 32mm durso istället för 25mm för att kunna köra mer vatten genom sumpen. Kommer även bygga om sumpen för det ökade flödets skull. Och även en riktig gate valve för att kunna styra flödet bättre Någom som har provats biotedmarins konstgjorda levandesten som har bra erfarenheter av den? hade varit roligt med lite feedback Citera
fredrikosterby Postat 29 december 2014 Författare Postat 29 december 2014 Nu har jag lite frågor igen försöker leta upp en enhet som kan driva mina 3st 20w multichip köpt en pwm dimmer men vill kunna program sol uppgång och nergång finns det någon bra diy lösning på detta för en som inte är jätte duktig på datorer och elektronik men kan hyffsat mycket endå. Tacksamför svar! Citera
fredrikosterby Postat 11 januari 2015 Författare Postat 11 januari 2015 Nu är det hänt lite nytt. Fått en jeabo dc pumpen samt aton. Fick även diy led belysningen från ac rc hobby ska bara komplettera med ett till 3x20w kit.Samt lite pvc från biotedmarin Fått gjort klart benställningen i dag och limmat klart sumpen så nu ska bara ställningen kläs med mdf och jag ska få min hålsåg från ebay så jag kan dra rören Sumpen från vänster längst upp teknikfack- refugium- retur. ato behållare till höger. Lite kommentarer nu hade varit gott? Citera
mikoto Postat 11 januari 2015 Postat 11 januari 2015 Redigt med silikon i sumpen! :-)Blir kul att se rampen när den tar form. Citera
fredrikosterby Postat 12 januari 2015 Författare Postat 12 januari 2015 Ja det ska ju hålla ingen som ser det endå Ja det ska bli roligt att få i hop led rampen blir en rostfri kåpa över leden med vajer upphängning som det ser ut nu och jannes styrkort Citera
fredrikosterby Postat 15 januari 2015 Författare Postat 15 januari 2015 Hur fungerar dessa testerna? Då menar jag hur exakta är dess vet att många tycker om en anna model sera......... Hade varit smidigt som nybörjare att köpa ett "kit" så har man allt man behöver Citera
fredrikosterby Postat 17 januari 2015 Författare Postat 17 januari 2015 Nu är akvariumet borrat och genom förningarn sitter på plats inväntar den nya ek skivan och lite mdf nu bara så bänken kan göras klart Sista bilden på grejerna som använts. Kostat mig totalt ca 150kr totalt och 1 timmes jobb Citera
fredrikosterby Postat 19 januari 2015 Författare Postat 19 januari 2015 Fått hem två tunze 6015 nano pumpar nu. alltid lika kul att se sambons reaktion när man är glad som ett barn över akvarium saker Citera
fredrikosterby Postat 21 januari 2015 Författare Postat 21 januari 2015 Kvällen har spenerads med att dra pvc rören samt silikona sumpen då den läckte lite vid vatten test.Kommer köra med durso stand pipe trots att det verkar vara svårt att få tyst på den så får vi se hur det går. Har fått tag på en riktigt gatevale Lite kommentarer ?Kommer förövrigt flytta från halmstad till linköping inom en snart framtiden finns det något saltvattens folk där? Citera
Mr_Ewing Postat 21 januari 2015 Postat 21 januari 2015 Varför kör du durso när du ändå har två rör ner?En hävert med justering blir hundra ggr tystare. Citera
fredrikosterby Postat 21 januari 2015 Författare Postat 21 januari 2015 Tänkte prova då jag hade delarna hemma. Men det kanske är så skillnad att det är bättre att köra hävert? Har ju en riktigt gatevale så går ju att ställa in bra ialla fall Citera
Mr_Ewing Postat 21 januari 2015 Postat 21 januari 2015 Jag har kört båda och jag kan säga att du kommer och tröttna på durson fort som ögat.Svår att ställa in och slörpar och gurglar hela tiden trots perfekt inställning.Med en gatevalve så kommer häverten bli ljudlös och problemfri. Citera
fredrikosterby Postat 21 januari 2015 Författare Postat 21 januari 2015 Då ska jag blocka bort durson och bara köra det raka röret ner som jag förstår det? Vad jag läst mig till är det de som kallas hävert? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.