Stefan molin Postat 14 november 2005 Dela Postat 14 november 2005 Hej,det är riktigt snyggt,Max fotar rigtigt bra.Mvh Stefan Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Norberg Postat 14 november 2005 Dela Postat 14 november 2005 Kalasfina bilder på ditt akvarium och dina djur.Din imperator är verkligen fin. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pepe Postat 14 november 2005 Dela Postat 14 november 2005 Det börjar bli riktigt riktigt snyggt nu när du fått Ådi och allt det andra. Ser jättehäftigt ut! Coolt att du lagt in filmer också. Rörligt är alltid roligare än stillbild. Har du en "stocklist" på alla fiskar du har nu? Vad mer har du planerad att lägga i för fiskar?En sak till- din ytavrinning; om du fick göra om, skulle du fortfarande valt överrinningslåda, eller hade du bottenborrat och kört med en Durso Standpipe? Undrar eftersom jag är på flyttfot och ska sätta igång ett nytt kar- har nu Durso Standpipe som funkar fintfint, men är lite inne på att teste överrinningslåda istället den här gången... Håller fortfarande mitt ord by the way. Du har Sveriges snyggaste kar!! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pepe Postat 14 november 2005 Dela Postat 14 november 2005 ...en idé jag fick; ska inte du sätta igång en egen hemsida- typ som oregonreef.com... du har ju verkligen kunskapen inom salt för att starta en egen sida som folk skulle ha nytta av. livecam och grejer kan du ju ha;)hehe Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 15 november 2005 Författare Dela Postat 15 november 2005 Då ska vi se pepe. Stocklist Fiskar1st Pomacanthus Imperator1st Centropyge loriculus1st Centropyge Bicolor2st Amphiprion Percula1st Siganus magnifica7st chrysiptera Parasema1st pseudochromis fridmani1st Pseudocheilinus Hexataenia2st zebrasoma flavescens +4st sandsjöstjärnor1st röd sjöstjärna1st Eldräka1st Putsarräkaca 80st snäckor2st ormsjöstjärnor2st Mjukkoraller (sarcophyton)70st stenkoraller (små som stora)2st hornkoraller2 kolonier skivanemoner (Den bra sorten ej pestskivisar)en koloni BalipolyperEn Hemsida vore kul men jag är helt okunnig inom detta område tyvärr så det får nog vänta till någon hjälper mig eller lär mig hur man gör Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 16 november 2005 Författare Dela Postat 16 november 2005 Jag tog fram min billiga 2 mpix kamrera och fotade lite själv uppifrån på helofungian och några till och jag blir alltid lika förvånad över kvaliteten jag får av den eller vad säger ni? jag plågar er med lite mer bilder igen då. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 16 november 2005 Dela Postat 16 november 2005 Matar du din Hellofungia? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 16 november 2005 Författare Dela Postat 16 november 2005 Nix.men man kanske skulle ge den lite artemia då och då. Jag har ett par bilder till på några koraller som Max missade att plåta. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedb Postat 8 december 2005 Dela Postat 8 december 2005 Svärd kan man få bjuda in sej själv på en kopp kaffe ? De hade varit riktigt skoj att se ditt kar i verkligheten. Man har ju följt de maniskt sedan start. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 9 december 2005 Författare Dela Postat 9 december 2005 Du är mycket välkommen. De enda dagarna som passar mig ev.före jul är nu på måndag eller tisdag. Skicka mig ett Pm Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 11 december 2005 Författare Dela Postat 11 december 2005 har inhandlat ett par nya acroporor och här kommer bilderna på de och några gamla godingar jag missade att fota en mera brunaktig table acropora som jag köpte p.g.a dess form och inte färg men en brun acropora kan bli till vad som helst med rätta betingelser bild kommer i morgon på den.En gammal veteran i mitt kar som var brun med lila toppar i början nu har den ändrat färgerna en hel delen nyfunnen vän kolonin är mäktig och mäter 17cm i diameterÄnnu en ny koloni även den ljusblåa brevid är ny. Här har kameran inte riktigt lyckats att fånga färgerna helt korrekt de är finare i verklighetenEn liten frag som inte har fört en lyckad tillvaro men nu börjar den visa sitt rätta jag. Det är inte samma art som bild 1Här är en gammal bekant som ett tag var nästan helt vit men så helt plötsligt kom den tillbaka och här har jag lyckats få den bästa bilden på den hitills därför laddar jag upp den igensamma som på bild 2Stone gardentittut Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Norberg Postat 11 december 2005 Dela Postat 11 december 2005 Det ska bli spännande att följa utvecklingen på de där korallerna Svärd!Det ser lovande ut! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Capote Postat 11 december 2005 Dela Postat 11 december 2005 Tjusigt Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedb Postat 11 december 2005 Dela Postat 11 december 2005 ser fruktansvärt bra ut tyckte mej känna igen några av korallerna hehe Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 12 december 2005 Författare Dela Postat 12 december 2005 jag fick hålla korallerna i handen för att få bra bilder men till priset att polyperna gick in helt eller delvis. De 3 första är på den nya acroporan som jag gillar skarp till växtsättet men den börjar redan att visa lite gröna tendenser och rosa topparTable acroporanjag passade på att ta ett par bilder på de 2 andra ny acroporornaOch så var jag tvungen att plocka fram seriatopora caliendrumen för färgen är fantastisk!! Eller hur? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mucken Postat 12 december 2005 Dela Postat 12 december 2005 Grymt ! Ett sånt ska jag ha när jag blir stor. Det ska bli ett nöje att forsätta att följa ditt akvarium, för jag hoppas att det kommer mer bilder med tiden Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
denuo Postat 13 januari 2006 Dela Postat 13 januari 2006 Hej! Hur går det med akvariet?Tänte fråga om du är nöjd med överrinningsboxen? Hur bred är den och hur mycket sticker den ut på sidan av akvariet samt hur stark returpump du använder dig av? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 13 januari 2006 Författare Dela Postat 13 januari 2006 Det går framåt. Angåenede boxen så har jag fått massor av pm och jag kommer att ge all min erfarenhet om boxen i en tråd för sig. Returpumpen är en AS new jet 3000 Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DSB Postat 13 januari 2006 Dela Postat 13 januari 2006 Mycket snyggt, såg att du har valt blå som bakgrundsfärg. Själv har jag svart, men blått är faktiskt betydligt snyggare. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 16 januari 2006 Författare Dela Postat 16 januari 2006 Lite nya bilder. Jag köpte en fin rosa acroporakoloni av T.Kjellberg som fick en hedersplats i mitten så jag var tvungen att möblera om lite och flytta om lite bland korallerna och samtidigt så tog jag bort ett par stenar på högersidan och fick en mycket snyggare inredning.Här så ser man förändringen till höger efter 2 st stenar har tagits bort.Min Table acropora börjar färga om till en mer mörkolivgrön nyans Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Capote Postat 16 januari 2006 Dela Postat 16 januari 2006 Imponerande!!!! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedb Postat 16 januari 2006 Dela Postat 16 januari 2006 Alltid lika vackert Svärd. Vansinnigt vackert. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 29 januari 2006 Dela Postat 29 januari 2006 Satt och kollade runt i galleriet på bilder då jag såg denna bildKanon snygg. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hanss0n Postat 29 januari 2006 Dela Postat 29 januari 2006 mkt imponerande :D grymt snyggt Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 16 februari 2006 Författare Dela Postat 16 februari 2006 Jag har precis köpt mig en ny kamera och jag tog några testbilder med den nu i eftermiddags och detta är resultatet. Jag kommer säkert att kunna förbättra resultatet när jag kan kameran. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg