Gå till innehåll

J.Svärd's 828L akvarium - Tråd stängd


acuario

Rekommenderade inlägg

  • Svar 542
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Det börjar bli riktigt riktigt snyggt nu när du fått Ådi och allt det andra. Ser jättehäftigt ut! Coolt att du lagt in filmer också. Rörligt är alltid roligare än stillbild. Har du en "stocklist" på alla fiskar du har nu? Vad mer har du planerad att lägga i för fiskar?

En sak till- din ytavrinning; om du fick göra om, skulle du fortfarande valt överrinningslåda, eller hade du bottenborrat och kört med en Durso Standpipe? Undrar eftersom jag är på flyttfot och ska sätta igång ett nytt kar- har nu Durso Standpipe som funkar fintfint, men är lite inne på att teste överrinningslåda istället den här gången...

Håller fortfarande mitt ord by the way. Du har Sveriges snyggaste kar!!

:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

...en idé jag fick; ska inte du sätta igång en egen hemsida- typ som oregonreef.com... du har ju verkligen kunskapen inom salt för att starta en egen sida som folk skulle ha nytta av. livecam och grejer kan du ju ha;)

hehe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då ska vi se pepe.

Stocklist Fiskar

1st Pomacanthus Imperator

1st Centropyge loriculus

1st Centropyge Bicolor

2st Amphiprion Percula

1st Siganus magnifica

7st chrysiptera Parasema

1st pseudochromis fridmani

1st Pseudocheilinus Hexataenia

2st zebrasoma flavescens

+

4st sandsjöstjärnor

1st röd sjöstjärna

1st Eldräka

1st Putsarräka

ca 80st snäckor

2st ormsjöstjärnor

2st Mjukkoraller (sarcophyton)

70st stenkoraller (små som stora)

2st hornkoraller

2 kolonier skivanemoner (Den bra sorten ej pestskivisar)

en koloni Balipolyper

En Hemsida vore kul men jag är helt okunnig inom detta område tyvärr så det får nog vänta till någon hjälper mig eller lär mig hur man gör

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tog fram min billiga 2 mpix kamrera och fotade lite själv uppifrån på helofungian och några till och jag blir alltid lika förvånad över kvaliteten jag får av den eller vad säger ni? jag plågar er med lite mer bilder igen då.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

har inhandlat ett par nya acroporor och här kommer bilderna på de och några gamla godingar jag missade att fota en mera brunaktig table acropora som jag köpte p.g.a dess form och inte färg men en brun acropora kan bli till vad som helst med rätta betingelser bild kommer i morgon på den.

En gammal veteran i mitt kar som var brun med lila toppar i början nu har den ändrat färgerna en hel del

acro016lk.jpg

en nyfunnen vän kolonin är mäktig och mäter 17cm i diameter

acro022qh.jpg

Ännu en ny koloni även den ljusblåa brevid är ny. Här har kameran inte riktigt lyckats att fånga färgerna helt korrekt de är finare i verkligheten

acro039xc.jpg

En liten frag som inte har fört en lyckad tillvaro men nu börjar den visa sitt rätta jag. Det är inte samma art som bild 1

acro048qa.jpg

Här är en gammal bekant som ett tag var nästan helt vit men så helt plötsligt kom den tillbaka och här har jag lyckats få den bästa bilden på den hitills därför laddar jag upp den igen

acro051tq.jpg

samma som på bild 2

acro070nm.jpg

Stone garden

acro084re.jpg

tittut

tittut4nj.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag fick hålla korallerna i handen för att få bra bilder men till priset att polyperna gick in helt eller delvis. De 3 första är på den nya acroporan som jag gillar skarp till växtsättet men den börjar redan att visa lite gröna tendenser och rosa toppar

Table acroporan

tableacropora023ui.jpg

tableacropora032hb.jpg

tableacropora041bl.jpg

jag passade på att ta ett par bilder på de 2 andra ny acropororna

babyblueacropora7wg.jpg

lilatoppad5co.jpg

Och så var jag tvungen att plocka fram seriatopora caliendrumen för färgen är fantastisk!! Eller hur?

seriatoporacalliendrum018ux.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Lite nya bilder. Jag köpte en fin rosa acroporakoloni av T.Kjellberg som fick en hedersplats i mitten så jag var tvungen att möblera om lite och flytta om lite bland korallerna och samtidigt så tog jag bort ett par stenar på högersidan och fick en mycket snyggare inredning.

kar2sg.jpg

karet4wl.jpg

Här så ser man förändringen till höger efter 2 st stenar har tagits bort.

hger4fr.jpg

mitten3zq.jpg

rosaacropora3ds.jpg

rosaacropora026tc.jpg

Min Table acropora börjar färga om till en mer mörkolivgrön nyans

table8cs.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
Guest
Detta ämne är stängt för fler inlägg

×
×
  • Skapa Ny...