Stefan molin Postat 17 augusti 2005 Dela Postat 17 augusti 2005 Hej Svärd ,ett överfyllnads skydd i akvariet är aldrig fel. Lycka till . Mvh Stefan Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 20 augusti 2005 Författare Dela Postat 20 augusti 2005 Idag så la jag i de första stenarna äntligen så känns det att man är på G. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pepe Postat 20 augusti 2005 Dela Postat 20 augusti 2005 Jättefint!!Kul att du är igång igen! Ska bli roligt att se det med fiskar också.... Blir nog lätt finast karet på forumet... Du får akta dig för avundsjuka läsare som börjar prata skit... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 20 augusti 2005 Författare Dela Postat 20 augusti 2005 hejPepe: Kul att du gillar karet :glad: det är alltid roligt när någon uppskattar vad man gör och jag vet att om man är lite kaxig och går ut och säger att man satsar på att få det finaste karet i sverige så får man ta det goda med det onda för det finns alltid någon som retar sig på sådant. Detta kar har inte kostat en förmögenhet utan det mesta är begagnade grejor och prylar som jag har fått ( Tack igen Niclas) Jag såg ditt kar och måste säga att designen är grymt häftig Lycka till med ditt kar.Wrang: 735L karet kommer att säljas av när det är tömt och rengjort Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 22 augusti 2005 Författare Dela Postat 22 augusti 2005 Då var all sten i och frågan är om inredningen ska se ut så här eller inte Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Niclas Postat 22 augusti 2005 Dela Postat 22 augusti 2005 Jag tycker att det ser bra ut, men man blir ju aldrig riktigt nöjd hur man än gör... om man skulle ha nån åsikt så kanske du skulle bygga lite högre? Men det är ju du själv som ska bli nöjd med bygget.... Men fint blir det! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jimmy Postat 22 augusti 2005 Dela Postat 22 augusti 2005 japp håller med niclas sen försöka att få pelarna olika höga nu ser dom nästan likadana ut. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 22 augusti 2005 Författare Dela Postat 22 augusti 2005 Nä.. snarare mindre sten. jag vill inte bygga högt man måste tänka på att korallerna ska få distans till vattenytan och då gäller det att lämna plats. På högersidan så ligger inte stenen mot bakrutan men högen till vänster ligger däremot mot bakrutan det ger ett mer intressant utseende då det bryter av och inte bara blir ett massivt stenröse Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
BroderIsak Postat 22 augusti 2005 Dela Postat 22 augusti 2005 Jättefint!!Kul att du är igång igen! Ska bli roligt att se det med fiskar också.... Blir nog lätt finast karet på forumet... Du får akta dig för avundsjuka läsare som börjar prata skit... Klart vi skall snacka skit!! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 22 augusti 2005 Författare Dela Postat 22 augusti 2005 hehe... ös på bara. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jimmy Postat 22 augusti 2005 Dela Postat 22 augusti 2005 det är ju du som ska ha det å man ser aldrig lika bra på bilder som i verkligheten så det ärsvårt att komma med ideer.Hur många kilo sten är det som ligger där i ? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
metcrue Postat 22 augusti 2005 Dela Postat 22 augusti 2005 Tycker också att du kan bygga en pelare lite högre. Man kan ju ha lite olika koraller, vissa vill ju inte bli så höga. Det ser väldigt bra ut, ljuset är mycket trevligt. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 22 augusti 2005 Författare Dela Postat 22 augusti 2005 Ca 130kg sten. på höger pelare tänkte jag ha min gula turbinaria och då kan jag inte bygga högre. På bakre mittenpelaren så ska den rosa hystrixen sitta tänkte jag och främre mittenpelaren blir det Acropora. Jag är ganska trött på höga stenformationer och vill bygga lågt, Detta är ett gränsfall men eftersom det bara sticker upp några små pelarhuvuden så tycker jag detta är okey ändå. Som någon sa att man kunde ha lite olika höjd på de olika pelarna är inte fel men eftersom karet bara är 60 högt så har man inte så stort spelutrymme. Jag kommer nog att låta det vara för tillfället och sen när korallerna ska över så kommer säkert det att ändras lite grann jag har ett par stenar till, En platt med en blå korall som jag tänkte försöka klämma in och en sten med Balipolyper och den vill jag bara lägga på botten utan kontakt med övrig inredning Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 23 augusti 2005 Dela Postat 23 augusti 2005 Ser riktigt fint ut Svärd! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
värnhem Postat 24 augusti 2005 Dela Postat 24 augusti 2005 Ser riktigt bra ut. Grymt snygg möbellösning måste jag säga. Kul att läsa om alla dessa upstarter som ni erfarna saltisar gör. Mycket inspirerande som nybörjare i planeringsstadiet Lycka till! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedb Postat 24 augusti 2005 Dela Postat 24 augusti 2005 Ser snyggt ut Svärd verkligen roligt att se Sveriges vackraste kar växa fram. Ska men komma med någon fundering så kanske en pelare mindre så du får ännu mer öppen yta och göra någon pelare lite högre istället. Förstår din tanke helt å hållet med att ha en bit till ytan för korallerna att sträcka på sej men du skaffar väl ändå ett till snart dubbelt så stort ? :-) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 24 augusti 2005 Författare Dela Postat 24 augusti 2005 Jag ändrade lite på inredningen och det blev bättre. eller?? Slängde i stenen med blåkorallen och stenen med Balipolyperna och en acropora som får fungera som testpilot. En av snäckorna började leka i karet idag stora moln av mjölke gav han i från sig. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Fredrik1 Postat 24 augusti 2005 Dela Postat 24 augusti 2005 Ser ursnyggt ut!Vet ej om du skrivit det tidigare i tråden men vilken bakgrundsfärg har du använt till bakkgrunden?MVHFredrik Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vitamin Postat 24 augusti 2005 Dela Postat 24 augusti 2005 Jag ändrade lite på inredningen och det blev bättre. eller?? Slängde i stenen med blåkorallen och stenen med Balipolyperna och en acropora som får fungera som testpilot. En av snäckorna började leka i karet idag stora moln av mjölke gav han i från sig.Inte många som använder en "acropora" som testpilot... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lejonkungen Postat 24 augusti 2005 Dela Postat 24 augusti 2005 Karet på 828 liter. Är måtten 230x60x60? Det ser ialla fall lååångt ut. Nästan som Petrols. Blir SÅ sugen när man ser stora kar. Men ack så dyra att fylla med koraller (och fisk) . Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Joru Postat 24 augusti 2005 Dela Postat 24 augusti 2005 Wow. Tycker det vart jäkligt bra med stenen. Man blir något sugen på att skaffa ett större själv när man ser era pooler. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 24 augusti 2005 Författare Dela Postat 24 augusti 2005 Ser ursnyggt ut!Vet ej om du skrivit det tidigare i tråden men vilken bakgrundsfärg har du använt till bakkgrunden?MVHFredrikjag köpte den på Obs och det ska vara becker. jag ska se om jag har burken kvar så du får alla uppgifter den täckte inte så bra så jag fick måla 5 ggr men kulören var snygg så det gjorde inget Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Goranius Postat 24 augusti 2005 Dela Postat 24 augusti 2005 Ser bra ut hur mycket har du kvar till ytan ungefär 20cm eller?Jag har ju lika långt kar och jag byggde två rösen och en pelare i mitten.Ditt kar är 10 cm högre än mitt. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Fredrik1 Postat 24 augusti 2005 Dela Postat 24 augusti 2005 Tack för infon ang färgen! Japp mkt snygg kulör så du får jättegärna skriva detaljer ang den (om du orkar).MVHFredrik Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 24 augusti 2005 Författare Dela Postat 24 augusti 2005 Beckers. Kod S 2065-R90B Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg