Gå till innehåll

J.Svärd's 828L akvarium - Tråd stängd


acuario

Rekommenderade inlägg

  • Svar 542
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Ja nu kan du luta dig tillbaka tycker att det ser bra ut så här i början men lär bli bättre sedan då man fyller på med koraller.

testaccropora får la man ta då man inte har mycket annat :smiley20:

vad var det för märke/kelvin du hadde igen på dina lampor?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag skruvade ner hela armaturen och drog alla skruvar mm en extra gång och så märkte jag att jag hade glömt de två skruvarna i keramikhållarfästet så nu sitter det så hårt det går, Tände upp armaturen och nu var den tystare men det var den förut med de första 2-3 timmarna innan brummandet satte igång. Ska testköra den i morgon 3-4 timmar så får jag se hur den uppför sig. Jo! vad har hänt idag då? jag mätte vattenvärden och det visade sig vara riktigt bra och Acroporan, Blåkorallen & Balipolyperna såg oförskämt fina ut så jag slängde i 2st sarcophyton + mina Euphyllior och nu på kvällen hade de pumpat upp sig riktigt bra så i morgon (Fredag) åker nog mer koraller i + att jag ska börja skölja sand.

Forts.. följer. Vi ni ha mer info om vad som händer?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Armaturen låter fortfarande men inte lika mycket men det stör mig så det blir väl att kassera den och skaffa en ny. Jag slängde över nästan alla koraller idag och la även i sand, Den gula gyltan åkte med också och det gick jättebra han var framme och simmade efter någon minut. En del av acropororna slemmade av sig en del men det är väl normalt jag har ju gjort ett 100 procentigt vattenbyte kan man ju säga. tänkte ta några bilder på karet i morgon ska även passa på att fylla upp mitt gamla 63l osmosvattensakvarium med saltvatten från 735L karet och göra ett nano till pojkarna för de hittade en krabba när jag höll på att rengöra stenen och den har de i en 5L hink för tillfället de ska även få en mjukis samt en sjöborre + lite småkrafs som blev över

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Armaturen låter fortfarande men inte lika mycket men det stör mig så det blir väl att kassera den och skaffa en ny. Jag slängde över nästan alla koraller idag och la även i sand, Den gula gyltan åkte med också och det gick jättebra han var framme och simmade efter någon minut. En del av acropororna slemmade av sig en del men det är väl normalt jag har ju gjort ett 100 procentigt vattenbyte kan man ju säga. tänkte ta några bilder på karet i morgon ska även passa på att fylla upp mitt gamla 63l osmosvattensakvarium med saltvatten från 735L karet och göra ett nano till pojkarna för de hittade en krabba när jag höll på att rengöra stenen och den har de i en 5L hink för tillfället de ska även få en mjukis samt en sjöborre + lite småkrafs som blev över

Det kommer:smiley17:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har fotat lite idag och jag har en hel del bilder så jag kan inte lägga ut alla nu på en gång men alla kommer. Ta det bara lugnt och fint :smiley16: ett litet smakprov först. Imageshack serven är tydligen nere idag så jag väntar med resten

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snyfft Snyfft vilket vackert ljus du har... :ledsen: Varför har jag inte det.. Måste byta igen.. För det är väl inte beroende på att bakrunden är blå o min svart med kalkalger... För övrigt ser det kanon ut!!! Kommer att bli en jättefin balja när den börjar bli full!! Keep up the good work:smiley20:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sanden heter ciklidsand 0,5-1,0mm och simontorp är återförsäljare för den. Jag gav 265:- för 25kg och den ser precis ut som kompisens korallsand ingen skillnad förutom att han har lite röda sandkorn kanske av orgelkorall inblandat

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest
Detta ämne är stängt för fler inlägg

×
×
  • Skapa Ny...