Gå till innehåll

hög salthalt


Lasse

Rekommenderade inlägg

Hur var det med andra koraller - såg du något där som du relatera till salthalten?MVH Lasse
Hade precis börjat med salt då. När jag tänker efter så mörknade mina koraller o blev mer bruna. Har för mig att decocean har runt 1,028 i sitt korallkar.
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet det Stig och jag vet också att det har varit ett frågetecken bland forskare om hur detta fungerar - nu var jag dock intresserad om någon hade erfarenhet med vissa koraller vid hög salthalt i akvarium och inte en allmän disk. Eftersom jag vet att såsom man frågar får man svar - därför ställde jag frågan lite kryptiskt. Ställer om frågan - är det någon som i praktiken relaterat olika korallers trivsel med salthalten, framför allt högre sådana.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag hade 1.027, kanske inte så extremt högt, men min euphylia hade inte ute sina polyper så mycket som den hade när jag sänkte. Detta var dock under mina första 4-5månader som karet varit igång så många kringliggande faktorer, man kanske kan stärka någon annans observationer :).

hade även en favia som jag inte märkte någon skillnad på dock.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har också haft hög salthalt en längre tid. Hade den defekt mätare så mitt värde låg på 1.029 vilket jag trodde var 1.024 enligt mätaren. Vill minnas att jag hade så högt ett bra tag innan jag upptäckte det och allt trivdes precis som nu. En montipora var dock inte glad så den stod still i växten och dog tillslut. Om de berodde på salthalten kan jag inte svara på. Det enda negativa var att när jag väl upptäckte det och justerade ner halten så försvann en del underbara färger på några sps'er.

Bl.a en knallröd sps som blev brun. :(

/André

---

I am here: http://tapatalk.com/map.php?biliwd

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...