LN21 Postat 6 mars 2012 Postat 6 mars 2012 Hej!Är en sötvattens doppvärmare typ Jäger tillräckligt säker i saltvatten??Om inte vad rekommenderar Ni? Citera
Dykaren Postat 6 mars 2012 Postat 6 mars 2012 Finns det bättre doppvärmare än Jäger?Enda tillägget jag kan tänka mig är ngn form av datorstyrning... som slår av/på alternativt larmar vid för hög/låg temp. Citera
johan_f Postat 7 mars 2012 Postat 7 mars 2012 Jag kör med en Aquael Easy heater, den är helt i plast. De funkar kanonbra och spricker inte. Jag styr den med min ghl men termostaten funkar kanon i dem oxå. Citera
NiXoN Postat 7 mars 2012 Postat 7 mars 2012 Jag kör dubbla termostater en på värmaren och en på min GHL som slår av på värmaren vid behov.Det går nog o hitta någon billigare men liknade lösning misstänker jag //NiXoN Citera
stigigemla Postat 7 mars 2012 Postat 7 mars 2012 Har man lite dyrare djur bör man ha två mindre värmare. Termostater hänger sig. Citera
Laggeman Postat 7 mars 2012 Postat 7 mars 2012 Kör själv en Jäger och är störtnöjd. Men som Stig skriver, kan du ha både hängslen och livrem med dubbla termostater eller två doppvärmare så kör på det. Citera
Bygert Postat 7 mars 2012 Postat 7 mars 2012 Kanske bör sägas att det skall vara två doppvärmare med lägre effekt för att det skall bli säkrare. Alltså typ två på 75 W i stället för en på 150 W. Fastnar en i läge av när det behövs värme räcker förhoppningsvis den fungerande för att hålla temperaturen någorlunda. Och fastnar en i läge till när det inte behövs värme så räcker den förhoppningsvis inte till för att koka fisken. Citera
LN21 Postat 7 mars 2012 Författare Postat 7 mars 2012 Bra då känner jag mig lugn o kör på mina Jäger, hittade en 75 Wattare i lådan, tar bort min 150 W så är det bara att mäta i lugn o ro om den räcker att hålla karet på 25 `c.Tack för Era svar. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.