backstrd Postat 11 mars 2012 Postat 11 mars 2012 Jag har flera gånger sett mina turbosnäckor göra en grej som jag inte riktigt kan förstå. De roterar skitsnabbt +-180 grader ca 5 gånger. Alltså foten sitter fast och skalet snurrar ett halvt varv fram och tillbaks ett par gånger. Den sitter inte fast mellan några stenar och jag har inte sett något som den skulle vilja "skaka" sig loss ifrån.Är det här ett vanligt beteende eller är det nått speciellt med mina snäckor? Det går verkligen jättesnabbt när de gör det, så är det till och med så att namnet kommer från det här. /Daniel Citera
Floppo Postat 11 mars 2012 Postat 11 mars 2012 Mina brukar göra så om en eremit kryper på dom . Citera
Majki01 Postat 11 mars 2012 Postat 11 mars 2012 Det händer ofta här.. sjukt drygt på natten när dom gör det och är nära glaset så det står och slår haha Citera
Bjoorn Postat 11 mars 2012 Postat 11 mars 2012 Mina brukar göra så om en eremit kryper på dom .Samma här, efter ha sett en snäcka kasta av en eremit som hade hängt fast ett tag och varit störig förstår jag funktionen Väldigt effektivt Kanske de ibland har svårt att avgöra om någon/något sitter på skalet eller de kanske tror de sitter fast? De har ju inte ögon i nacken. Citera
danne031 Postat 14 mars 2012 Postat 14 mars 2012 Det händer ofta här.. sjukt drygt på natten när dom gör det och är nära glaset så det står och slår hahaMina gör det typ varenda jäkla kväll lagom när man släckt överallt Citera
backstrd Postat 14 mars 2012 Författare Postat 14 mars 2012 Bra att det inte bara är mina som gör så Jag kunde verkligen inte tro att de kunde vara så snabba, de är ju sniglar. De ska ju per definition röra sig i "snigelfart", får nog sluta använda det uttrycket. /D Citera
Alexraptor Postat 29 april 2012 Postat 29 april 2012 Lite äldre tråd ser jag men tänkte ändå dela med mig av det här. Citera
kvalle Postat 3 maj 2012 Postat 3 maj 2012 tänk om mina hade kunnat de där. då hade dom levt längre.. någon som har självförsvars kurs för turbos? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.