Gå till innehåll

Majki's RSM rimless :)


Majki01

Rekommenderade inlägg

  • Svar 78
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Vad kan felet vara :s kollar alla värden dom ser bra ut, korallerna trivs och är fina, men vattnet lukter fy fan... Och fiskarna 2 Scooter blenny och 1 Sandvändare plus 1 pistol räka har nu hoppat ur :s dom enda fiskarna som verkar trivas är mina 2 gobbisar :s

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är svårt men riktigt sunket, vännen som hjälpte mig att flytta karet fick igång kräk reflexerna,

Edit* det lukter precis som när man tar upp en massa brun alger och luktar på det. Fast starkare bara det att jag har inte brun alger längre så det kan ju inte orsaka lukten

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jupp får bli så :), hittade i alla fall pistol räkan, den gula gobbin har ett "bo" i ena sidan av karet den andra med massa olika färger i motsat sida, sen såg jag nu att det skvätte en jäkla massa sand i mitten av karet så där va räkan, antagligen ingen av fiskarna som hittat den än,

Hur fungerar detta med pistol räkorna , kan man ha 2 st i samma kar? Hade varit roligt om dom fått en var,

Så ta i trä, bara 2 scooter och en sand vändare som försvunnit .

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ger fan snart upp.. Är det inte det ena så är det de andra.. Ska detta ens kunna hända.. Kommer hem från affären ser att det är helt mörkt över allt, går in och hör att det rinner vatten springer till karet hittar det inte drar ut karet från vägen och ser att det forsar vatten från ryggen av skummaren, från där man sticker ner koppen, rakt ner i alla el doser och allt :s

Alla säkringar plus jordfelsbrytaren har smällt, vilket är jävligt skumt för det borde va bara jordfelsbrytaren..

Sent from my iPhone using Tapatalk

post-5431-14468924974518_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu hände det igen , någon som kan förklara varför det blir så här? Där är inte stopp i luft slangen och skummaren bubblar som den ska :s

Edit** haha nu kom jag på vad det va

Till min kol och fosfat körde jag innan ett grovmaskigt filterpåse idag vid vattenbytet ändrade jag till en finmaskig och detta dämpade hastigheten på vattnet ut ut skummaren haha

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ändrat av Majki01
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Aja lite nytt i karet :)

Efter att 2 scooter blenny och en Sandvändare valde att lämna karet och den enda fisken som aldrig svek va en vanlig gul gobbi , så valde jag att köpa en pistol räka till honom, dom gillade dock inte varandra, så då köpte jag en gobbi till får ingen bild på han tyvärr men vit svart röd är den, den och räkan fann varandra direkt, då tyckte jag lite smått synd om den gula så jag beställde en annan sorts pistol räka till han. Får se om dom kan gilla varandra, jag beställde också en Emblemaria pandionis gobbi med också en pistol räka, så nu är där 3 pistoler och 3 gobbisar, men bara 1 symbios i karet, men det kommer ske :) om inte så lär dom snart inse att dom inte har så mycket att välja på haha.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu fungerar den bra :) mycket bra faktiskt igår när jag flyttade runt lite med sladdar osv så råkade jag dra ut den till skummaren så när jag kopplade in den igen så gick skummaren mycket mycket tystare av någon skum anledning :s men bara positivt :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den håller vad den lovar, varje dag vid dosering kan man sitta och kolla på karet och alla polyper kommer verkligen helt ut på under 5 minuter

Sent from my iPhone using Tapatalk

Har aldrig fått den reaktionen vid dosering av kalium, du doserar inget annat samtidigt?

// Danne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nope detta är det enda jag doserar just nu bara för jag fick med en flaska när jag hämta karet :P:) Jag ser dock stor skillnad på speciellt spserna vid doseringen

Kan ju va så att jag har en jäkla brist på det så dom blir lyckliga varje gång jag doserar det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det stod ju tillochmed på flaskan, men dom brukar skriva så på dom flesta produkterna ;)

Man brukar få lite bättre djup i färgerna tycker jag framförallt blåa nyanser.

Kul att det fungerar bra för dig!

// Danne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hahahahaha, 3 fiskar har ju försvunnit 2 har jag hittat på golvet , en hittad jag aldrig, nu när jag kollade lite i karet med lampa, kollade jag ner i sump delen, där simmar en svart lite scooter haha, kommer dock aldrig lyckas få upp han därifrån :P men han verkar trivas haha

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...