nelson Postat 6 september 2005 Författare Postat 6 september 2005 Hejsan!Mycket bra idé Stefan, du är inte så dum du. Det är kanske lika bra att köra med dubbla pumpar men då måste jag göra ett fäste för det finns inte plats för två pumpar bredvid varandra i sumpen. Problem är ju till för att lösas.Nelson
wrang Postat 6 september 2005 Postat 6 september 2005 Ja du kan böja aluminiumplåt snyggt så den blir väld och så sätt göra som stefan skriver sätta en ställning uppåner lätt att plocka bort med magnetfästenVad är det för modell på din eheimpump för skummaren??
nelson Postat 6 september 2005 Författare Postat 6 september 2005 Hejsan!Skummaren har dubbla needlewheel-pumpar modell eheim 1060.Nedan är länk till en tråd när medlemmarna identifierade skummaren jag köpt.https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=7031&highlight=vilken+skummareNelson
nelson Postat 6 september 2005 Författare Postat 6 september 2005 Tjena!Jag skulle testa och köra med båda pumparna i skummaren men så fort jag satte i kontakten så gick säkringen.Vad kul det ska bli och plocka isär pumpen, som om man inte hade nog att göra redan.Nelson
Stefan molin Postat 6 september 2005 Postat 6 september 2005 Hej ,om säkringen gick när du stoppa i sladden, kolla sladden till pumpen noga, en dränkbar pump som legat i vatten länge får en sladd som stelnar,kan rent av sprick om man böjer på den,220v+saltvatten är inte alls bra,Mvh Stefan
nelson Postat 26 september 2005 Författare Postat 26 september 2005 Hejsan!Har kommit på hur jag ska bygga överdelen, den välvda framrutan har jävlats med mig minst sagt.Här kommer en bild på en del av lösningen.Mvh Nelson
nelson Postat 26 september 2005 Författare Postat 26 september 2005 Hejsan!Jodå det är biltema pass L=1800 som är kört i en valsmaskin som används till att runda plåt annars.Hittade inga alu-balkar som jag kunde använda så fantasin fick flöda.Nelson
nelson Postat 10 oktober 2005 Författare Postat 10 oktober 2005 Äntligen har MH-armaturerna kommit så nu ska det byggas vidare.Nelson
Aqua_Max Postat 10 oktober 2005 Postat 10 oktober 2005 Kunde inte passa upp tillfället att passa på att berömma en så pass genial och passande lösning med ett böjt pass. Hoppas att allt passar när du byggt färdigt. Påminner mig om att det är dags att uppdatera mitt pass samt ID-kortet i år.
nelson Postat 7 november 2005 Författare Postat 7 november 2005 Hejsan!Stenen har nu legat i karet i en vecka efter att ha legat i ett par andra kar i ett halvår så stenen och vattnet är väl inkört bortsett från lite högt nitrat värde.Mvh Nelson
nelson Postat 7 november 2005 Författare Postat 7 november 2005 Hejsan!Här kommer lite bilder på fraggarna jag införskaffat.Nelson
Dez3d Postat 7 november 2005 Postat 7 november 2005 Riktigt snyggt Nelson ...och en riktigt smart lösning till rutan. Själv var jag lat och byggde en fyrkant
nelson Postat 27 november 2005 Författare Postat 27 november 2005 Hejsan!Ändrat om lite i uppbyggnad av revet.Tänkte jag skulle köpa en kirurg och två clowner i veckan.Nelson
nelson Postat 6 december 2005 Författare Postat 6 december 2005 Hejsan!Här kommer lnågra bilder på de nya invånarna. Har även en Paracanthurus hepatus men behagar inte bli mer än ett blå svart streck när jag fotar henne.Nelson
Dez3d Postat 6 december 2005 Postat 6 december 2005 Vad jag längtar till att inköpa mina första invånare Fina invånare, dom kommer säkert att trivas väl. Jag gillar skarpt hur du lagt upp din ls, känns helt rätt! Hur många kg är det?
nelson Postat 7 december 2005 Författare Postat 7 december 2005 Hejsan!Jag vet inte hur många kilo LS det är i mitt kar, men jag kan gissa på 60kilo.Finns säkert någon som kan gissa bättre. Nelson
Norberg Postat 7 december 2005 Postat 7 december 2005 Fin uppbyggnad av stenen i ditt akvarium. Den gillar jag och att man kan se akvariet från 3 sidor.
nelson Postat 27 januari 2006 Författare Postat 27 januari 2006 Hejsan!Här kommer lite nya bilder. Imperatorn går i karantänen så länge.Nelson
MattiasN Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 är det inte en hjärnkorall? Är det inte vanligt att kejsare ger sig på dom? tänkte på imperatorn du är på väg att släppa i
joney Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 jag hade min imperator i 1.5 år tillsammans med hjärnkorall, bubbelkorall, osv han rörde aldrig nåt
Rekommenderade inlägg