Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Hejsan!

Mycket bra idé Stefan, du är inte så dum du.

Det är kanske lika bra att köra med dubbla pumpar men då måste jag göra ett fäste för det finns inte plats för två pumpar bredvid varandra i sumpen. Problem är ju till för att lösas.

Nelson

• Svar 97
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat

Ja du kan böja aluminiumplåt snyggt så den blir väld och så sätt göra som stefan skriver sätta en ställning uppåner lätt att plocka bort med magnetfästen

Vad är det för modell på din eheimpump för skummaren??

Postat

Tjena!

Jag skulle testa och köra med båda pumparna i skummaren men så fort jag satte i kontakten så gick säkringen.

Vad kul det ska bli och plocka isär pumpen, som om man inte hade nog att göra redan.

Nelson

Postat

Hej ,om säkringen gick när du stoppa i sladden, kolla sladden till pumpen noga, en dränkbar pump som legat i vatten länge får en sladd som stelnar,kan rent av sprick om man böjer på den,220v+saltvatten är inte alls bra,Mvh Stefan

• 3 veckor senare...
Postat

Hejsan!

Har kommit på hur jag ska bygga överdelen, den välvda framrutan har jävlats med mig minst sagt.

Här kommer en bild på en del av lösningen.

Mvh Nelson

post-1446-14468912271373_thumb.jpg

Postat

Hejsan!

Jodå det är biltema pass L=1800 som är kört i en valsmaskin som används till att runda plåt annars.

Hittade inga alu-balkar som jag kunde använda så fantasin fick flöda.

Nelson

• 2 veckor senare...
Postat

Kunde inte passa upp tillfället att passa på att berömma en så pass genial och passande lösning med ett böjt pass. Hoppas att allt passar när du byggt färdigt. Påminner mig om att det är dags att uppdatera mitt pass samt ID-kortet i år.

• 4 veckor senare...
Postat

Hejsan!

Stenen har nu legat i karet i en vecka efter att ha legat i ett par andra kar i ett halvår så stenen och vattnet är väl inkört bortsett från lite högt nitrat värde.

Mvh Nelson

post-1446-14468912300413_thumb.jpg

• 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Postat

Hejsan!

Här kommer lnågra bilder på de nya invånarna. Har även en Paracanthurus hepatus men behagar inte bli mer än ett blå svart streck när jag fotar henne.

Nelson

post-1446-1446891233261_thumb.jpg

post-1446-14468912332745_thumb.jpg

post-1446-1446891233282_thumb.jpg

Postat

Vad jag längtar till att inköpa mina första invånare :smiley13:

Fina invånare, dom kommer säkert att trivas väl. Jag gillar skarpt hur du lagt upp din ls, känns helt rätt! Hur många kg är det?

Postat

Hejsan!

Jag vet inte hur många kilo LS det är i mitt kar, men jag kan gissa på 60kilo.

Finns säkert någon som kan gissa bättre.

Nelson

• 1 månad senare...

• Skapa Ny...