Gå till innehåll

125l Saltvatten, Frågor och idéer.


Beauty

Rekommenderade inlägg

  • Svar 79
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Håller just nu på mit finliret av alla rör. Jag undrar lite kring när det gäller rören som går ner till sumpen. Jag har 23cm upp till vattenytan i sumpen hur långt från botten bör då rören vara? Tänkte om man lämnar 5-8cm om det fungerar då eller om det blir någon form av broms då.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är ganska säker på att det inte gör någon skillnad öht, så länge rörens mynning är under vattnet. Men det känns ju onödigt att göra de mycket längre än som behövs :-) Låt rören gå ett par cm under vattenytan, det räcker nog.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okej. Ja nu går dom ca 8-10cm från botten. Limmade boxen igår men blev inte nöjd så åkte på att skära ner allt. Problemet blev nu att glaset inte går att få rena då aceton inte tar bort silikon rester. Så drog till macken och köpte lacknafta (Miljö vänlig som bryts ner snabbt i vatten). Tvättade delarna med lacknafta sedan diskade jag dom 3 gånger med diskmedel och gick över en sista gång med aceton. Inne i karet ville jag inte använda lacknafta så där blev det att skrapa som en tok med knivblad.

Hoppas det fungerar nu bara.

Ändrat av GlennWiberg
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...