Gå till innehåll

Vart köpa akvarie i Skaraborg?


mikoto

Rekommenderade inlägg

Jag behöver ett nytt akvarie, jag behöver även ett med inte jätteudda mått men tillräckligt annorlunda för att det ska vara lite besvärligt att köpa färdigt i de affärer som finns i Skövde iaf.

Vi har ju lite medlemmar i Skaraborg här på forumet. Har ni något tips? Jag behöver ett 100x40x40 kar som även behöver borras med två hål. Jag har för mig att Wiking skrev i någon tråd här på forumet att falköpings glasmästeri limmar akvarier. Gör de det och har någon erfarenhet av de?

Ocean aquarium är en affär här i Skövde jag ännu inte besökt, men de ska tydligen kunna ordna måttbeställda kar de med. Har något haft något att göra med de? Annars får jag dra dig imorgon kanske eller senare i veckan och prata lite med de och se vad de säger.

Sump kan jag nog bygga själv till karet, det känns mycket lättare(speciellt då man inte behöver se den och de fula fogarna jag gör) men visningskaret vill jag gärna ha lite snyggare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag behöver ett nytt akvarie, jag behöver även ett med inte jätteudda mått men tillräckligt annorlunda för att det ska vara lite besvärligt att köpa färdigt i de affärer som finns i Skövde iaf.

Vi har ju lite medlemmar i Skaraborg här på forumet. Har ni något tips? Jag behöver ett 100x40x40 kar som även behöver borras med två hål. Jag har för mig att Wiking skrev i någon tråd här på forumet att falköpings glasmästeri limmar akvarier. Gör de det och har någon erfarenhet av de?

Ocean aquarium är en affär här i Skövde jag ännu inte besökt, men de ska tydligen kunna ordna måttbeställda kar de med. Har något haft något att göra med de? Annars får jag dra dig imorgon kanske eller senare i veckan och prata lite med de och se vad de säger.

Sump kan jag nog bygga själv till karet, det känns mycket lättare(speciellt då man inte behöver se den och de fula fogarna jag gör) men visningskaret vill jag gärna ha lite snyggare.

Ocean har jag aldrig hört talas om, var skall den butiken ligga?

Måtten du skriver är ju nära på standardmått varför det förmodligen blir dyrare och beställa än att leta efter ett färdig limmat akvarium.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej som sagt, Ocean var fel. Det är din grannes butik jag menade.

Jag är tveksam, med de leverantörerna som affärerna här i närheten har(Imazo) så blir det en slant för karet så jag är tveksamt till om det blir så mycket dyrare att köpa från glasmästaren och de fixar hela karet åt mig än om jag måste ordna med borrning och avrinningsbox själv. Men det är ju alltid värt att undersöka.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, men jag har ingen bil så jag har ingen möjlighet att åka ner till Göteborg och köpa ett kar. Annars borde affärerna där ha kar i de måtten jag vill ha klara.

Fast jag kan ju alltid maila och fråga iofs, det kan vara kul att bilda en prisuppfattning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jag misstänker det, mitt nuvarande kar är därifrån. Men med tanke på hur kul det var bara att bära det från bilen ner till källaren här så vill jag inte tänka på att ta med ett större kar på tåget och spårvagn i Göteborg :-) Får se annars om någon bekant med bil ska ned dit snart...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag fått prisoffert för ett 167 liters och ett 248 liters kar som Imazo erbjuder, 1372kr resp 1880kr i affärerna här i Skövde.

Får se vad jag hittar på, får kolla begagnat marknaden lite kanske annars är det bara bita i det sura äpplet. Då de är i 8mm glas så blir det nog inte så mycket billigare ändå att få det byggt, det går ju åt över en kvadrat glas iaf.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror det går bra utan optiwhite glas på det här karet. Skulle gissa på att det ökar priset ganska kraftigt.

Nu kom första riktiga bakslaget dock, glasmästaren här i Skövde kan inte borra karet åt mig. Det betyder nog mer eller mindre att jag måste ordna det själv på något vis, vilket jag inte är så sugen på då jag aldrig pysslat med det innan. Hade vår pelarborrmaskin stått bättre kunde jag kanske använt den och fått bra borrning men så roligt får jag det inte...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...