Gå till innehåll

Äntligen bokat akvarium, men kan ni identifera det (av märke Juwel)


MarinaS

Rekommenderade inlägg

...Förhoppningsvis! Har bokat ett Juwel akvarium efter mycket om och men med min pappa då han tyckte att det var bäst att börja lite smått som nybörjare och sen köpa ett större akvarium när vi känner oss redo (ger det MAX 1 år, men helst av allt 6 mån till jag kan köpa ett oceanson). Men det akvarium vi bokat är ett betydligt mindre än vad jag ville ha. Killen jag ringde trodde det var på 180 liter och det stämmer nog med måtten vi fick. (helt glömt bort dom dock pga att jag blev så glad att det äntligen kommit igång nu då jag blev lite besviken då jag är så envis och vill börja stort på en gång menmen..)

Men lägger ut en bild på akvariet så kan ni identifiera det till mig om vilken modell det är och om det är 180L eller om det var jag som var snurrig och hörde fel..! =)

6745383903.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

NiXoN: Jag glömde helt bort mätningarna men frågade lite snabbt pappa och enligt mätningarna ser det ut att stämma säger han, men ville fråga er också för säkerhetsskull! =)

Tack för snabbt svar :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ulfsa: Jaa vad underbart dåå!! Tyckte också det men jag är inte alls lika duktig på att se sånt så ville ändå fråga er, innan jag börjar bli för glad för att sen kanske bli besviken på litrarna=)

Tack för snabbt svar! :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

mickosch: Det var det vi också trodde men det stämmer inte överens men måtten vi fick samt att den bara är på 125l.. Men ja bänken liknar mer den på bilden speciellt handtagen.. :) men är den 125l känns det lite för litet ändå, då vi som första akvarium ändå egentligen hade tänk oss minimun 300l men så hittade vi den här för ett så bra pris.. =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Juwels Rio kar (kanske andra också) har låg volym kalkylering. Om du mäter karet kommer du få en högre volym än Juwel anger, volymen som juwel anger är upp till vattenmärket på insidan av karet. Så ett Rio 180 rymmer igentligen ca 200L om du fyller upp det helt och ett Rio 125 ca 140L

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...