Gå till innehåll

Akvariedator


Salta katten

Rekommenderade inlägg

Beror lite på hur hårt du vill köra, GHL är väl den mest kännda med mest separata tillbehöver etc, men du lägger 10,000kr utan problem för att få den att göra de mest basic sakerna. Skall du bara ha ljus styrning och doserpump styrning så kan du komma undan ganska billigt med separata system, men mycket beror på vad det är för något du redan har etc.

Kan du berätta lite mer detaljerat vad du vill få ut?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

som Ruben säger så är ändamålet vad du bör tänka på. ska du enbart köra balling, så är det billigast att köpa ett kit som detta: http://tritonakvarium.se/product.asp?product=1403 , men vill du ha möjligheten att kunna göra andra saker med din dator så rekommenderar jag en GHL-profilux.

jag kör själv med en GHL och är nöjd! kör följande :

doserpump 4 kanaler,

temperaturstyrning av fläktar,

powerbar- timer (dock inte längre och den 4-kanaliga powerbaren är till salu),

övervakning av temperatur

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fick hem min reefangel för några dagar sedan och har stora förhoppningar, det jag har sett och använt än har varit över mina förväntningar!

Det är lite mer "fixa" än andra datorer, men obegränsat med möjligheter iom att man programerar allt själv.

// Danne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
som Ruben säger så är ändamålet vad du bör tänka på. ska du enbart köra balling, så är det billigast att köpa ett kit som detta: http://tritonakvarium.se/product.asp?product=1403 , men vill du ha möjligheten att kunna göra andra saker med din dator så rekommenderar jag en GHL-profilux.

jag kör själv med en GHL och är nöjd! kör följande :

doserpump 4 kanaler,

temperaturstyrning av fläktar,

powerbar- timer (dock inte längre och den 4-kanaliga powerbaren är till salu),

övervakning av temperatur

Har en fråga runt detta. Är doserpumpen ett tillbehör till GHL-kontrollern? Jag har letat lite på

webben och hittar bara doserpumpar med inbyggd controller inga utan logik men de kanske finns.

/Ulf

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...