Heske Postat 9 maj 2012 Postat 9 maj 2012 Svårt och se på den bilden, men tycker det ser ut som nån sorts clownfisk... Fast den verkar ha väldigt udda teckning. Citera
Lasse Postat 10 maj 2012 Postat 10 maj 2012 Hur stort är karet? Det är en ungform av denna MVH Lasse Citera
Aqua_Max Postat 10 maj 2012 Postat 10 maj 2012 Vetenskapligt namn: Plectorhinchus chaetodonoidesNågra svenska handelsnamn: harlekinstrandaborre / harlekin-sötläpp / harlekinfisk / clownsötläppNågra engelska handelsnamn: Harlequin Sweetlips / Clown Sweetlips / Spotted Sweetlips Citera
Laggeman Postat 10 maj 2012 Postat 10 maj 2012 Här kan du se fler bilder och läsa mer om fisken:http://se.reeflex.net/tiere/48_Plectorhinchus_chaetodonoides.htmJag har haft två exemplar av denna, den ena hade jag från det att den var ca 7 till 16cm, sen sålde jag den till en som hade ett 1000-liters kar. Den andra köpte jag lite mindre, ca 5-6cm, den klarade sig tyvärr inte mer än ett par veckor om jag minns rätt. De har ofta problem att klara sig ett längre tag om man köper dem för små, men har man väl fått dem att överleva så är det väldigt trevliga och intressanta fiskar. Men, de växer och blir stora alltså. Citera
Marcus- Postat 10 maj 2012 Författare Postat 10 maj 2012 Tackar.... Den blir stor... men det kan ju kvitta... Citera
Tedd Postat 13 maj 2012 Postat 13 maj 2012 Asså, du får tänka på att det är lite av en rovfisk. Bara så du vet. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.