1538Moss Postat 20 maj 2012 Postat 20 maj 2012 News fom Interzoo 2012:Jag pratade med Dennis van Houten ("uppfinnare" av bio-pellets) på Interzoo 2012. Han kunde berätta at biopellets kommer i version 2, pellets är mycket större 10-15mm, och dem skal ha en svag gjenstrøming av vatten. Du skal inte skakas (Ref Zeovit). Han kunde inte ge ett datum när de kom till butiken. /Pål Citera
stigigemla Postat 20 maj 2012 Postat 20 maj 2012 Det kommer fler och fler nu. Har jag uppfattat det rätt har Tropic Marin två olika sorter på gång. Citera
akutmottagning Postat 7 juni 2012 Postat 7 juni 2012 verkar intressant. vet nån när det lanseras? Citera
stigigemla Postat 7 juni 2012 Postat 7 juni 2012 Det är Interzoonyheter så gissningsvis kommer de under hösten. Citera
Hirez Postat 7 juni 2012 Postat 7 juni 2012 Wow, vi skall ha annan storlek, flöde, och kanske kemisk uppbyggnad... det får en att undra om V.1.0 hade lite buggar i sig? Citera
Laggeman Postat 7 juni 2012 Postat 7 juni 2012 Det var ju skillnad på version 1.0 och 1.1 iaf, de gick ju åt i olika takt. De som blandat rapporterade ju att version 1.0 kunde finnas kvar långt efter att 1.1 hade försvunnit. Sen har vi ju alla olika fabrikat som finns, de skiljer sig säkert där emellan också. Citera
Dykaren Postat 7 juni 2012 Postat 7 juni 2012 Nya versionen av NP Biopellets kommer förhoppningsvis dyka upp i en webshop i Er närhet i slutet av den här månaden. De är större och de kräver ej att man håller dem svävande. De kan alltså placeras i mängd olika filter. Citera
Hirez Postat 8 juni 2012 Postat 8 juni 2012 Ja det är bra att man kanske inte behöver ha den i reaktor utan man kanske kan köra i strumpa?Skall bli kul att kolla! Citera
Wiking Postat 8 juni 2012 Postat 8 juni 2012 Ja det är bra att man kanske inte behöver ha den i reaktor utan man kanske kan köra i strumpa?Skall bli kul att kolla!I en strumpa? Då skulle tom jag börja bli intresserad:) Citera
DSB Postat 8 juni 2012 Postat 8 juni 2012 Intressant, kanske går att ha i en nitratreaktor (har en som jag inte använder). Eller är jag helt ute och cyklar ?? Citera
Dykaren Postat 8 juni 2012 Postat 8 juni 2012 Jag har inte fullständig information ännu, men efter vad jag har förstått så ska det fungera med de flesta sorters filter. En hyfsad genomströmning är allt som krävs. Pelletsen äts upp av bakterier och är inte beroende av "skavningseffekten" som uppstår när pelletsen hålls svävande.Båda sorterna pellets kommer att säljas i fortsättningen. Det är absolut inte så att att tidigare versionen är värdelösa, snarare så att man har hittat ytterligare sätt att få samma grundtanke att fungera. Citera
DSB Postat 9 juni 2012 Postat 9 juni 2012 Har kört metoden tidigare, med det då rekommenderade deltec filtret. Jag fick hela tiden problem med att de efter ett par månader klibbade ihop sig och tillslut låg som en klump i toppen på filtret (tröttsamt).Dessa "icke svävande" pellets kanske inte ställer till lika mycket problem för mig ? Citera
DSB Postat 3 augusti 2012 Postat 3 augusti 2012 [ATTACH=CONFIG]80347[/ATTACH]Finns de att köpa på någon webshop än ? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.