Gå till innehåll

Deepocean.dk


anolis

Rekommenderade inlägg

Väldigt många, och för det mesta positiva, finns några som haft lite otur, skadade musslor, fiskar som matvägrat/dött på vägen etc etc. men det är risken man tar när man handlar på distans. Har funderat på det men då jag har så nära till bioted (kungsbacka) som erbjuder exakt samma tjänst när han reser ner till dejong (samma som deepocean köper ifrån) och mer eller mindre samma priser så väljer jag heldre min lokala handlare. Sen föredrar jag att fisken / korallen får gå hos handlaren ett litet tag innan jag köper och är helt ok med att betala det extra det kostar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns flertalet trådar om detta, söker du lite så kommer du hitta flera som beskriver sina erfarenheter om det, även en del trådar som behandlar DO som sådan.

Jag själv testade en gång, köpte en mussla och en rörmask. Musslan klarade sig fint väldigt länge, men gick tyvärr bort i min senaste flytt, rörmasken gick tyvärr bort rätt omgående. Av det jag kunnat läsa mig till från andra så har majoriteten varit nöjd, vissa har fått bortfall och andra har inte haft ett enda.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns några killar från Stockholm som vill köpa levande från Deepocean.dk.

De kommer den 12 juni till Göteborg.

Kanske finns någon som vill ta några dagar semester köra till Göteborg eller tvärtom komma till oss ,vi kan dela alla på bensin.

Vi är redan två pers. som vill beställa.

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?47754-DeJong-Dax&p=464473#post464473

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som vill berätta vilka fiskar du är sugen på? Jag jobbar på en önskelista där har jag skrivit Bodianus opercularis och chromis vanderbildti, Hoplolitatus purpureus.Men den hinner jag ju såklart ändra en massa gånger innan jag kör en skarp beställning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns några killar från Stockholm som vill köpa levande från Deepocean.dk.

De kommer den 12 juni till Göteborg.

Kanske finns någon som vill ta några dagar semester köra till Göteborg eller tvärtom komma till oss ,vi kan dela alla på bensin.

Vi är redan två pers. som vill beställa.

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?47754-DeJong-Dax&p=464473#post464473

Jag e nog på till Göteborg,tänkte åka till BioTed och Marinakvariet och shoppa lite.

Patrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag e nog på till Göteborg,tänkte åka till BioTed och Marinakvariet och shoppa lite.

Patrik

Det låter bra Patrik !

Deepocean kommer vara kl:12.00 i Göteborg den 12/6, kan du var där är ok för oss.

Ungefär hur mycket blir för bensinpengar ?

Ändrat av niki68
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har fått adressen från deepocean det bara några dagar kvar för att beställa levande. Det verkar att ingen som vill åka dit för...!

Hotel Scandic (parkeringsplatsen)

Barnhemsgatan 23

431 31, Mölndal

Göteborg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men här kommer ån hem till oss med vattten, sortimentet är ju oslagbart!

6 chromis vanderbilti och 4 hoplolitaus purpureus och ett flertal vrassar.o annat är beställt..Hoppas att de överlever transporten.De ska tydligen vara svåra.Men om de överlever transporten så ska det vara mindre problematiskt att få de att överleva.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...