jimmicarlsson Postat 27 juni 2012 Dela Postat 27 juni 2012 hej är ute efter en kopparbandad pincett (Chelmon rostratus) men vet ej nån i stockholms området som säljer den. vore enormt tacksam för hjälp Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Reuben Postat 27 juni 2012 Dela Postat 27 juni 2012 Se till att den äter när du köper den, dessa är ganksa svåra och i ett så litet kar som ditt så finns det inte tillräckligt levande i stenen för att försörja den en längre tid.Obs att dessa är ganska svåra fiskar och sällan lever en längre tid i akvarium. Tycker personligen inte att man skall sälja dem. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jimmicarlsson Postat 27 juni 2012 Författare Dela Postat 27 juni 2012 nja hörde de av triton i sthlm Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mikoto Postat 27 juni 2012 Dela Postat 27 juni 2012 Dessutom är rostratus en ganska stor(upp till 20 cm) och aktiv fisk. 130 liter lär inte ge jättemycket svängrum för den stackaren så länge det inte är ett väldigt ungt exemplar man hittar. Speciellt om det är ett RSM kar(då det står 130 liter gissar jag att det är så) som har ganska litet simyta då det är kubformat där mycket av måtten går åt till höjden. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jimmicarlsson Postat 27 juni 2012 Författare Dela Postat 27 juni 2012 aa precis de e ett rsm men håller på att byta upp mig blir ett 400l kar inom nån månad de här va mitt första kar men insåg ganska snabbt att de va för litet men jag vill ha ett ganka ungt exemplar. men målet är att inom 3mån så ska jag börja med att flytta över mina fiskar/koraller till de nya Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DSB Postat 27 juni 2012 Dela Postat 27 juni 2012 aa precis de e ett rsm men håller på att byta upp mig blir ett 400l kar inom nån månad de här va mitt första kar men insåg ganska snabbt att de va för litet men jag vill ha ett ganka ungt exemplar. men målet är att inom 3mån så ska jag börja med att flytta över mina fiskar/koraller till de nyaDå tycker jag du ska vänta till du har ditt större kar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Reuben Postat 27 juni 2012 Dela Postat 27 juni 2012 Då tycker jag du ska vänta till du har ditt större kar.Ditto, väldigt känslig fisk, är det 3 månader bort så är det en stor chans att den inte klarar sig så länge (nu skall jag inte säga att det är omöjligt, men varför stressa?) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Chum Postat 10 juli 2012 Dela Postat 10 juli 2012 De finns på Bromma ZooMarknad emellanåt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pegekin Postat 14 augusti 2012 Dela Postat 14 augusti 2012 De finns på Bromma ZooMarknad emellanåtFinns på akvarieleasing i sundbyberg,där finns de mesta och bästa. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.