Gå till innehåll

Vart kan jag köpa Chelmon rostratus i stockholm?


jimmicarlsson

Rekommenderade inlägg

Se till att den äter när du köper den, dessa är ganksa svåra och i ett så litet kar som ditt så finns det inte tillräckligt levande i stenen för att försörja den en längre tid.

Obs att dessa är ganska svåra fiskar och sällan lever en längre tid i akvarium. Tycker personligen inte att man skall sälja dem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dessutom är rostratus en ganska stor(upp till 20 cm) och aktiv fisk. 130 liter lär inte ge jättemycket svängrum för den stackaren så länge det inte är ett väldigt ungt exemplar man hittar. Speciellt om det är ett RSM kar(då det står 130 liter gissar jag att det är så) som har ganska litet simyta då det är kubformat där mycket av måtten går åt till höjden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

aa precis de e ett rsm men håller på att byta upp mig blir ett 400l kar inom nån månad de här va mitt första kar men insåg ganska snabbt att de va för litet men jag vill ha ett ganka ungt exemplar. men målet är att inom 3mån så ska jag börja med att flytta över mina fiskar/koraller till de nya

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

aa precis de e ett rsm men håller på att byta upp mig blir ett 400l kar inom nån månad de här va mitt första kar men insåg ganska snabbt att de va för litet men jag vill ha ett ganka ungt exemplar. men målet är att inom 3mån så ska jag börja med att flytta över mina fiskar/koraller till de nya

Då tycker jag du ska vänta till du har ditt större kar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då tycker jag du ska vänta till du har ditt större kar.

Ditto, väldigt känslig fisk, är det 3 månader bort så är det en stor chans att den inte klarar sig så länge (nu skall jag inte säga att det är omöjligt, men varför stressa?)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...