Gå till innehåll

Korall / Algätande fisk sökes..


Saxmark

Rekommenderade inlägg

Jag har problem med koraller / alger som blir som gröna genomskinliga puttekulor.. De håller på att populera sig bra i karet och jag tänkte fixa nån permanent lösning för dem istället för att ta upp sten för sten och pilla loss dem under rinnande vatten..

Det skall finnas nån fisk som faktiskt äter dessa bollar..

Undrar dels vad kulorna kallas/heter och om nån har en aning om vilken fiskart det är som gillar dessa som föda..

// Calle

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mmm.. Kollade på en Sohal.. Den hade lite otrevlig mun men i övrigt var den snygg.. Hur e den mot övriga koraller ?.. De vill jag juh gärna ha kvar.. Och hur e den med att ta föda ?.. Tar den det mesta eller måste man handgöda den med sallad och silversked ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den skall inte röra dina koraller, sedan händer det att fiskar får tuppjuck. Och ibland tar sig en smakbit av nån korall, men det är oftast bara ett misstag. Jag hade dock en Leucosternon som, envisades med att käka upp tentalkerna på min Trachypyllia, så den fisken fick flytta.

Tänk på att Sohalen, är en fisk som vill simma mkt och kan vara lite känlig för prick.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...