Wigge Postat 14 juli 2012 Postat 14 juli 2012 Går det bra att ha en putsräka och en eldräka i samma akvarium. Akvariumet är på 120 liter=) Citera
Drink-no-saltwater Postat 14 juli 2012 Postat 14 juli 2012 Hej jag vet att jag är nybörjare men vad jag har läst är eldräkor väldigt terotoriska och försvarar sitt revir, så om om man ska ha flera räker så ska man ha många gömställen, men jag tror det hade gått bra att blanda. Citera
Wigge Postat 14 juli 2012 Författare Postat 14 juli 2012 Min eldräka är tråkig, den bara sitter i ett hörn dag ut och dag in:( Citera
Saltabiten Postat 14 juli 2012 Postat 14 juli 2012 Jag har två eldräkor, en putsarräka och fyra pepparmintsräkor.. I och för sig i lite större kar, men inga problem. Putsarräkan och eldräkorna bodde i mitt gamla RSM130 ihop utan några bekymmer. Citera
MonicaOB Postat 14 juli 2012 Postat 14 juli 2012 Jag har två av varje och det går bra. Har många grottor de kan gå in i.En av Putsar-räkorna är lite "besserwisser" då det är matdags men inte aggressiv. Citera
Yodelking Postat 14 juli 2012 Postat 14 juli 2012 Jag har haft två av varje i mitt 440 liters, det har aldrig varit något bråk. Putsarräkorna var framme hela tiden och eldräkorna på kvällen eller vid matdags... Citera
Wigge Postat 15 juli 2012 Författare Postat 15 juli 2012 aha min putsräka som ajg köpte igår sitter bara bakom en sten, men antar att det tar ett tag att vänja sig vid sitt nya hem?=) Citera
danne031 Postat 15 juli 2012 Postat 15 juli 2012 Bumpa efter 20 minuter?! Lugna dig en dag åtminstone.. Räkor är som fiskar - de har personlighet, vissa är framme mer andra mindre. Men ja, troligtvis är den framme lite mer efter ett tag i karet, speciellt vid matdags bör den komma fram. Citera