Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• 2 månader senare...
Postat

post-4765-1446892764261_thumb.jpg

Återigen mobilkamera. Inte fullt så blått som på bilden, kan ställa på blåa så det ser ut så här. Knapparna gillar det dock inte.

Satt in 2 clowner, cardinal,nematodes+en putsarräka igår.

• 2 veckor senare...
Postat
Väldigt snygg scape! Blir bra med hyllorna, ska du ha sps på dom?

Tanken är att sätta dit sps framöver...Problemet är att det inte finns någon bra butik i mina trakter så man enkelt kan köpa levande som är nått att ha.

Får tvinga mej iväg 20mil+ framöver så man kan handla nått skoj. Känns dock lite surt när akvariet är så litet&man inte kan handla på sej mängder ;)

• 3 veckor senare...
Postat

Mp10 beställd....Gått långsamt med det mesta. Det lilla som finns i burken växer&mår bra iaf.

Antagligen en sthlm resa nästa helg så man kan handla på sej lite skoj.

Finns det någon som säljer koraller&annnat i västerås området?

Postat
Tror inte den räknas som en euphyllia, den heter Duncanopsammia axifuga

Och blir riktigt snygg när den har växt till sig, ett bra köp ;)

Aha där ser man....Leasing gav mej info att det var eupyllia släktet, kan dock missuppfattat 8)

Postat

Det blev nog sagt att trivs eupyllia i mitt akvarium så funkar även denna bra. Trött&febrig igår när jag var vid butiken ;)

Låg rätt högt i pris, men det var prutbart :-)

Postat

Finns det någon som säljer koraller&annnat i västerås området?

ZooHoo på Bäckby är den enda saltbutiken i Västerås, du kan ju kika in när du är i området men det blir fort utplockat tyvärr.

• 1 år senare...
Postat

Fick tillbaka suget rejält då jag var in hos lokala zoobutiken här i ludvika.

Dom har i dagarna startat upp ett litet system med salt.....so far 6 burkar runt 250l st skulle jag tro. Större system igång närmaste månaden med lägre o anant skoj 8)

Såg ut att ha vettiga priser....Reagerade dock lite på turbosniglarna, 49kr st? oO

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...