Gå till innehåll

Uppätna av vad!?


jimmye

Rekommenderade inlägg

Hejsan!:

jag hade en del stjärnpolyper som förökade sig ganska så fort, med detta avstannade helt plötsligt en natt och alla var borta!. jag hade samma dag köpt en kamelräka och en eremitkrabba, kan det vara så att någon¨av dessa kan ha mumsat i sig stjärnpolyperna!? har även en turbosnigel och 2 st ocellaris i akvariet.

Mvh jimmy.e.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan kanske vara din räka:

http://www.liveaquaria.com/product/prod_Display.cfm?pCatId=690

Har även läst om flera som haft problem med dessa räkor då de ger sig på bla polyper och musslor. De lär ju heller inte äta aptasia som pepparmintsräkan så det är knappast det bästa valet av räka.

Vet du vad det var för eremit du köpte/hur stor är den?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De blåbenade bör vara revsäkra. Tror starkt att det är din räka. Har du studerat den noga? Skulle gå tillbaks med den och byta den mot en pepparmintsräka (är väldigt lika men kanske inte heller är 100% säkra) eller ännu hellre en putsarräka.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min blåbenade eremit kalasade på en levande turbosnigel i morse.....

Ja ingen eremit är väl 100% säker men de blåbenade är ju ändå bland de säkraste. Alla stora eremiter kan ge sig på snäckor för skalens skull. Har du tomma skal i rätt storlek liggande i karet?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...