Gå till innehåll

Fjärils fiskar


Davidm

Rekommenderade inlägg

  • Svar 103
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Undrar hur mycket är en inch, ca 2,4 cm eller har jag fel? Har kollat runt lite och sätt att det finns fjärilar som går att ha i små stimm så inte är mer än ca 5-6 inch som fullvuxna. Man blir så sugen att man får lust att flytta hemifrån så man har plats med ett JÄTTEKAR!

Har aldrig känt sånt sug efter en typ av fisk som jag känner för fjärilarna!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blev faktiskt förvånad när jag tittade runt om priser på olika fjärilar, de är mycket billigare än vad jag trodde. Hade fått för mig att dekostade runt 1.000kr de billigaste men ack så fel jag hade. Nu blir man ju bara mera sugen!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vänta tills du har fått ihop mellanskillnaden mellan ett 500 och ett 720L för du tjänar på detta i längden det kan väl inte skillja så mycket mellan de. Akariet är trots allt inte direkt den största kostnaden sammanlagt. En ordentlig skummare är ju dyrare än karet t.ex. Så försök stilla dig lite så kommer du bli nöjdare när det står ett 720L på plats istället för ett 500L

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Chaetodon Semilarvatus är den bland de finaste fiskarna som finns, varför o varför är de inte 100% revsäkra...

Tycker att alla fiskar med extrema färger antingen är rev-hatare eller så är de så svåra att det inte är lönt att försöka. Det måste vara så bara för att man skall bli tokig :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sitter här hemma och grubblar över ett fish only kar. Vad tror ni om ett kar med måtten 200x80x50 lxbxh.

Är väldigt sugen att sätta i ca 6-10st semilarvatus samt en eller tv olika dvärgkejsare och köra det som ett liknande art akvarium. Vad tror ni skulle det funka plats mässigt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När jag frågade min handlare vilket pris som gällde vid köp av 5st semilarvatus så sa han 800:- st Så kanske det går att pressa ner priserna lite till vid köp av 10st. Förra året när jag var nere på reefcenter i billdal så hade han ca 10-12 st små collare som var 5-6cm stora och priset var 95:-st. De var ju helt fantastiskt vackra och priset sen då!! rena fyndet

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Svärd, vad tror du om ideen om ett liknande artkar som jag skev innan, tycker du att jag skall satsa på ett sådant.

När man skall släppa i fiskarna ska man då ta alla på en gång eller kan man ta två-tre stycken åt gången. Hur stora blir semilarvatus i akvarium ungefär.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Davidm var bor du? jag blev nyfiken bara. Jo jag tycker din idé låter mycket bra och det är nog bäst att lägga i alla på en gång. Storleksmässigt så blir de väl som Discus 22cm, om de blir det i fångenskap beror nog på hur gamla de blir och storlek på karet. Jag har aldrig själv ägt en semi men nu ska det ske! jag har alltid sucktat efter dem. Red Sea Golden Butterfly - Chaetodon semilarvatus

Also known as: Bluecheek butterflyfish

Reef Compatibility: Not Reef Safe.

Maximum Size: The Chaetodon semilarvatus grows up to 9 inches.

Sizes shipped: Sml 2-3 Inches, Med. 3.5-4 Inches, Lrg. 5-6.5 Inches.

Minimum Tank Size: The Red Sea Golden Butterfly prefers a tank of at least 75 gallons with plenty of places to hide & swim.

Diet: The Chaetodon semilarvatus in the wild, feeds primarily on benthic invertebrates, shrimp, and worms. In the aquarium, offer a variety of fresh and frozen foods including frozen Mysid shrimp, and other small food items.

Level of care: The Red Sea Golden Butterfly is a medium maintenance fish.

Compatibility Notes: Generally peaceful towards other tank mates.

Water Conditions: Keep water quality high (SG 1.020 - 1.025, pH 8.1 - 8.4, Temp. 72 - 78° F).

Range: The Red Sea Golden Butterfly is commonly collected from the Red Sea, and East Africa.

General Notes: The Red Sea Golden Butterfly has always been a very popular species with aquarists and will make a nice addition to the home aquarium. The Red Sea Golden Butterfly does well in a community type aquarium, with other Butterflies and Angelfish.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...